Avatar billede urbsurbs Nybegynder
23. oktober 2011 - 13:22 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Installere win7 har min kode, men ingen DVD.

Jeg skal have geninstalleret Win7 på min lenovo SL510. Jeg har min kode som står på bagsiden af computeren, men jeg har ikke nogen DVD.

What to do?
23. oktober 2011 - 13:33 #1
... er den oprindeligt 'født'/købt med WIN7 instaleret ?
Avatar billede urbsurbs Nybegynder
23. oktober 2011 - 13:37 #2
Ja.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. oktober 2011 - 13:40 #3
Hold øje med besked om recovery umiddelbart efter POST (altså efter du har haft den lukket helt ned) - mener det er F11. Så skulle du gerne få fat i IBM/Lenovo's system-recovery værktøj.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. oktober 2011 - 13:40 #4
Så har du sikkert en Ftaste funktion hvor du kan komme ind i Factory settings som er fabriksinstillingen
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. oktober 2011 - 13:43 #5
Når den så kører igen så husk at lave reparations CD:.
http://gratisupload.dk/vis_billede/64979/
Avatar billede urbsurbs Nybegynder
23. oktober 2011 - 14:05 #6
Sagen er den at den oprindelig harddisk gik død, men skal åbenbart ikke slå på sin bærbare, så jeg har sat en ny i.

På den er der installeret Ubuntu 11.10, min plan var så at lave en partion som win7 kunne være på. Jeg vil gerne have begge OS.

Så jeg vil helst ikke til at bruge recovery funktioner eller komme tilbage til factory settings.

Hvis jeg får lavet sådan en systemsreperationsdisk på en anden computer, vil jeg så kunne installere Win7 under de givne omstændigheder?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. oktober 2011 - 14:13 #7
Oho - jamen så er der jo kun et sæt recovery-media, der kan bringe dig videre. Så må du have fat i forhandler og op med muldvarpen, desværre. Så kan du genskabe maskinen, som den så ud på leveringstidspunktet og så partitionere den om når du installerer Linux. Alternativet er jo at købe en frisk Win7, men det vil nok være betydeligt dyrere end skiverne fra IBM.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. oktober 2011 - 14:24 #8
vis jeg får lavet sådan en systemsreperationsdisk på en anden computer, vil jeg så
kunne installere Win7

Her er svaret nej det er kun til reparation
men hvis du kender en med samme udgave af Win7 skal være 32 eller 64Bit
Avatar billede urbsurbs Nybegynder
23. oktober 2011 - 14:29 #9
Det lyder sgu åndsvagt, jeg har jo betalt for Win7 en gang. Det kan da ikke passe at man ikke kan skifte harddisk i sin maskine uden at skulle slippe 1300 kr til windows igen?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. oktober 2011 - 14:34 #10
Yeps, den du fik med er jo OEM'et til din maskine, så det er kun IBM's recovery-skiver, der duer til den licens (de er nu også noget billigere). Hvis du vil installere en "almindelig" Win7, er der ingen vej udenom.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. oktober 2011 - 14:46 #11
Nu betaler du jo stort set ikke noget for dit styresystem"" prøv at se hvad du skal give for maskinen uden styresystem? men hvis du har en ven der har En win7 skive af samme type som på din maskine så lån den din kode står jo på bunden.
Avatar billede urbsurbs Nybegynder
23. oktober 2011 - 14:55 #12
Javel ja. Jamen så må jeg jo skaffe sådan en bandit.

Hvordan er det med de point, kan jeg dele dem mellem jer?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. oktober 2011 - 15:54 #13
Ang. deling af point må jeg være dig svar skyldig.
Men husk, hvis du skal re-installere fra en låne-skive, skal det stadig være en OEM, ellers går der fisk i det, når du skal produktaktivere den. Derfor er det letteste bestemt, hvis du kan få fat i de skiver, der hører til maskinen.
God weekend, det er nu er tilbage! :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. oktober 2011 - 15:58 #14
CRKrogh
Er det ikke det jeg skriver??
#8 #11
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2011 - 17:02 #15
Du kan roligt bruge en "låne" DVD med samme udgave af Windows 7 og så bruge din egen licens nøgle - hvis du ønsker at køre dualboot med Ubuntu er det dog nødvendigt at installere Windows 7 først ellers bliver det for bøvlet
Avatar billede urbsurbs Nybegynder
23. oktober 2011 - 19:47 #16
Ok, jeg siger mange tak for hjælpen.

Jeg må se om ikke vi kan undvære Windows, det er vist det nemmeste.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2011 - 19:53 #17
Hvorfor oprettede du så tråden ??
Avatar billede urbsurbs Nybegynder
23. oktober 2011 - 20:00 #18
Fordi min kæreste gerne vil have Windows tilbage, og der er bare nogen få ting der er nemmere i windows.