Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
21. oktober 2011 - 17:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan pludselig ikke modtage mails

Hej.

Jeg har bevidst skrevet i generelt gruppen, i stedet for Outlook til trods for, at jeg anvender Outlook 2007, da jeg vurderer problemet til at være generelt.

Jeg har 4 mailkonti sat op i Outlook (privat, konens, en gammel "spam" konto og en foreningsmail).

Disse har været sat op på denne maskine siden foråret og på tidligere maskine i et par år. Aldrig problemer. JEg kører i øvrigt Windows 7.

I dag da jeg startede Outlook op fremkom fejlbesked i forbindelse med send/modtag.

Alle 4 mailkonti sender korrekt, mens alle 4 mailkonto fejler ved modtag-sekvensen.

Det skal siges, at alle 4 mailkonti er tilhørende konti hos Unoeuro.com. (dog 3 forskellige domænenavne).

Jeg skal også sige, at min Windows fejlede ved opstart i dag. Den kunne ikke starte op, undervejs i opstarten kunne jeg "reparere Windows", det tog en krig og jeg skulle til sidst genstarte og kom i Windows.

Nogle frække bud? Eller behov for yderligere information.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. oktober 2011 - 17:25 #1
jeg mener at huske, at outlook har et reparationsprogram, der fikser fejl i outlook-pst filen.
Det hedder scanpst.exe
Søg det på dit c:\ drev (søg i alle mapper også skjulte) det gemmes mange steder afhængig af versionen og windows.
Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
21. oktober 2011 - 17:38 #2
Jeg fandt filen og lavede en scanning. Den fandt fejl, som den rettede, men problemet er stadig aktuelt.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. oktober 2011 - 18:14 #3
UnoEuro har haft problemer med et antal mail-servere hele dagen - forventer problemet løst kl. 20:00 iflg driftstatus på deres www.
Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
21. oktober 2011 - 18:16 #4
OK - takker. Burde selvfølgelig have gjort det indlysende, kigge på deres side :)

Hvis problemet går i sig selv sidst på aftenen, kan du sende et svar til points.
Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
21. oktober 2011 - 20:30 #5
Hey - Det virker nu, som du sagde.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. oktober 2011 - 10:28 #6
Det får du så..