Avatar billede DingDing Nybegynder
19. oktober 2011 - 16:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

107 Vista opdateringer "Dræbte" PCen efter Vista genindstallering som tilsyneladende virkede.

Min søns 3-4 år gamle stationære PC kørte meget langsomt samt gik i stå tit og vi valgte derfor at geninstallere Vista Home Preminum 64bit for at starte på en frisk. Geninstalleringen virkede og vi installerede Firefox, Avast, Adobe, Ccleaner, Itunes og PCmark Vantage hvor PCen fik ca 3800 score i point.
Desuden kom nogle dokumenter,film og en masse musikfiler på harddisken. Disse blev desværre ikke undersøgt for virus men intet tidligere tydede på at de var inficerede.
Da PCen skulle lukke var der 107 Vista opdateringer som tog mellem 2½ og 8 timer at downloade.
Ved opstart tog det over 1 time for Vista at æde opdateringerne og efter en fejlmeddelse hvor der vist var mulighed for at købe en win7 opdatering eller LUK, valgte vi LUK og herefter ligesom genstartede PCen og fejlmeddelse kom frem:
Fejlmedelsen:
siger ca. at den valgte post ikke kan indlæses da programmet mangler eller er beskadiget og at Vista disken skal i drev og Pcen derefter genstartes og man så skal vælge sprog mm.
Fil\Windows\system32\winload.exe
Status: 0xc000000f
Problemet er at PCen ikke gider at læse Vista disken og ender i den samme fejlmedelse. Alså kører i ring:
Har prøvet at trykke F12 og prøvet begge diskdrev uden held. Det aktive diskdrev med Vista disken i lyser men det er ligesom de afprøvede drev ikke kører op i fart. Vista disken også renset samt strøm taget fra det ene mens det andet blev afprøvet.
Kan godt komme ind i bootmenu via F2 men tør ikke at ændre noget.
System:
Vista Home Premium 64bit
CPU Wolfdale duecore E6700
Western Digital Harddisk
4GB Ram
Asrock ?? motherboard.
Creative ?? lydkort
Asus ?? skærmkort
Intet tyder på at hardwaren fejler noget bortset fra lidt alderdom.

Kan PCen genoplives?
Avatar billede DingDing Nybegynder
19. oktober 2011 - 16:25 #1
Yderligere kommentarer til spørgsmålet er at jeg ikke nåede at installere diverse drivere før PCen ikke vil videre end til før omtalte fejlmedelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2011 - 16:30 #2
Kan den køre i fejlsikret tilstand? (tryk gentagne gange F8 under opstart til billede vises.
Herefter prøver du dette:  http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Avatar billede DingDing Nybegynder
19. oktober 2011 - 19:42 #3
Hej. Jeg har prøvet alle F-knapperne og det er kun F2 og F11 der kommer videre til Bios hvor jeg ikke tør gøre noget og til boot hvor jeg har prøvet at starte drevene, uden held. Jeg kan som sagt ikke komme videre fra fejlmedelsen, Har prøvet at trykke på alle tasterne og mange kombinationer, dog uden held.
Avatar billede DingDing Nybegynder
18. november 2011 - 10:04 #4
Nå ingen løsning herfra.
Enden på det hele blev at harddisken midlertidigt kom over i en anden PC hvor den blev formateret. Tilbage igen med harddisken og smertefri installering af Linus Ubunto via USB-nøgle. Indtil videre skal der kun køres film og musik over sønnens PC så det håber jeg han kan finde ud af i Linux selvom han ikke er nogen PC nørd.
Morale: Geninstaller ikke win-vista.
Jeg lukker hermed tråden
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2011 - 13:19 #5
Det er i orden.