Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
14. oktober 2011 - 06:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

1 mediecenter 1 pc 1 tv .. forbindelse til fjernskrivebord .. problemer

hejsa .. har en pc inde på soveværelset og en pc (mediecenter) inde i stuen begge kører med windows 7 ultimate begge 2 er fuldt windows opdateret og har alle de nyeste drivere begge pc'er er af nyere dato

mit mediecenter er sat til tv'et inde i stuen

Problem: jeg ville gerne kunne bruge forbindelse til fjernskrivebord og det kan jeg også godt .. problemet er at når jeg så vil afspille en film som jeg kan se på tv'et .. så får jeg jo bare en windows login screen frem på tv'et hvor jeg skal vælge en bruger som jeg kan logge ind på ..

meningen med det hele var jo at jeg skulle kunne starte en film på mediecenteret ..  fra min egen pc inde på soveværelset og at man så skulle kunne se den på tv'et inde i stuen så man er fri for at have mus og keyboard til mediecenteret til at ligge og flyde inde i stuen .. ville være kanon med nogle tips til sådan et problem .. anyone ? :-)

håber i forstod noget af alt det vrøvl lol
Avatar billede Wally73 Mester
14. oktober 2011 - 08:15 #1
Du kan ikke bruge fjernskrivebord til det.
Prøv i stedet for et program som VNC.

http://www.realvnc.com/
Avatar billede habalap Nybegynder
14. oktober 2011 - 14:10 #2
ellers prøv sådan en her

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5003207

den fylder jo ikke så meget
Avatar billede juleulven Nybegynder
14. oktober 2011 - 17:23 #3
Dit problem med "Fjernskrivebord" er, at du overtager maskinen og flytter skærm/mus til din computer i soveværelset.
Dvs du logger brugeren af mediecenteret også har du et "Login-billede" der.

installer istedet www.xbmc.org (GENIALT mediecenter program) på computeren i stuen & konfigurer XBMC så du kan styre programmet fra en webbrowser eller f.eks din smartphone...

kan godt hjælpe dig med det hvis det er...
bemærk XBMC kun understøtter Live-TVi beta udgaverne
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
11. november 2011 - 05:10 #4
hej igen .. jeg er meget ked af den lange svartid fra min side af .. har fået det hele til at virke nu med VNC (kanon program) så derfor skal wally73 have points så hvis du lige giver et svar så får du dine points wally :-)
og tak til alle for deres hjælp
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
26. november 2011 - 00:44 #5
ups .. har vist glemt at give points her :-( wally giv lige et svar så får du points
Avatar billede chiefquarzi Nybegynder
11. december 2011 - 08:03 #6
ok jamen så tager jeg dem da bare selv .. men tak for hjælpen anyways :-)