Avatar billede jaychillumsen Nybegynder
13. oktober 2011 - 21:02 Der er 6 kommentarer

Netværk rettigheder.

Hej Eksperter.

nogen det kan forklare hvordan jeg ændre rettighederne på mit netværkskort ?

Se billede : http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2011/October/13/D47B_4E973469.jpg

Mvh JC
Avatar billede Wally73 Mester
13. oktober 2011 - 21:09 #1
Hvis du gerne vil, så ok, men det klarer Windows altså normalt helt automatisk.

Måden er følgende.

Hold Windows-tasten nede og tryk R
Skriv cmd og tryk enter
Skriv ipconfig /release og tryk enter
Skriv ipconfig /renew og tryk enter

Du har nu fornyet din IP-adresse og låne-tiden er forlænget.
Avatar billede chalde Seniormester
13. oktober 2011 - 21:47 #2
Generel ændring af leasetiden (rettigheden) foretages på DHCP serveren (i hjemmet foretages dette oftest på din router).
Ikke alle routere tillader dog ændring af lease.
Avatar billede chalde Seniormester
13. oktober 2011 - 21:49 #3
Alternativt kan du sætte netkortet til at køre med statisk IP.
Se evt: http://www.it-artikler.dk/2010/06/19/fast-ip-adresse-windows-7/

Husk at benytte samme subnet, gateway og DNS som det nuværende.
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
13. oktober 2011 - 21:50 #4
En misforståelse? Ønsker du statisk ip eller adgang til en netværkscomputer?
Avatar billede jaychillumsen Nybegynder
13. oktober 2011 - 22:32 #5
Jeg har bare sat netværskablet i pe´en og i routeren og så giver den mig 2 dage. mener der plejer at stå ca. et år.

Er der et sted hvor man selv indtaste dato ovs.  ?
Avatar billede chalde Seniormester
13. oktober 2011 - 22:37 #6
#5 se #2+3