Avatar billede simulu Juniormester
12. oktober 2011 - 09:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

XP vil ikke starte op....

Hej

Når jeg tænder comp., spørger den pludselig, om jeg vil åbne i fejlsikret tilstand osv. - problemet er bare, at når jeg vælger en af de 5 forslag, der er, genstarter den blot, og kommer med de 5 valgmuligheder igen.
Og bliver ved med at køre i ring....

Jeg har været i BIOS og valgt, at cd har første opstartsprioritet, for derefter at sætte en HP recovery disk i - igen det samme som ovenstående.

Mener ikke den har været tabt e.lign., eller har været på nogen "snuskede" sider ;-)

Styresystem er Xp pro.

Nogen, der har idéer til, hvordan jeg kommer videre herfra?

Mvh Jan Andreasen
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2011 - 11:29 #1
med cd i maskinen skriver den vel
'tryk på en tast for at starte fra cd...'
lige efter bios, og før menuen kommer frem.
Det bør den gøre hvis cd'en ellers er bootbar.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2011 - 17:02 #2
Når PC'en starter op trykker du F11 el. F12 når det står på skærmen. Herinde kan du vælge reperation af styresystemet og så burde den boote normalt. Når PC'en så er startet op og du er logget ind sætter du Recover disken i og geninstallerer Windows. Bemærk: Før dette skal du gemme ting over på USB osv. da alt bliver slettet. Dette kan tage op til 2 timer. Når PC'en har fået "nyt" Windows XP Pro. downloader du de drivers som er lagt ud til lige netop den PC  du har - smid evt. modelnr. osv. her, så kan jeg finde dem til dig - nu burde PC'en virke igen ;)

Havde samme problem med min Acer Extense 5220, og overstående afhjalp problemet ;)
Avatar billede simulu Juniormester
12. oktober 2011 - 17:39 #3
Til Claes57
Jo, den kommer med 'tryk på.....' hvorefter den prøver at boote og genstarter. Måske jeg skulle finde en anden bootdisk et eller andet sted?
Mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2011 - 17:42 #4
Har du forsøgt at fjerne alt strøm fra den og holde startknappen nede i 30 sek. Lad den stå en halv time og forsøg at starte op igen?
Avatar billede simulu Juniormester
12. oktober 2011 - 17:42 #5
Til PhilipMK
Jeg prøver dit forslag, når jeg kommer hjem fra arb.
mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2011 - 21:09 #6
enten er cd eller cd-drev defekt.
Avatar billede simulu Juniormester
13. oktober 2011 - 17:10 #7
Hej alle
Ingen af jeres fine forslag virker, så gad vide om claes57 har ret mht. defekt dvd-drev?!

Vil se om jeg kan starte op på usb.

Mvh Jan
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2011 - 17:29 #8
Hmm - det lyder mystisk at du ikke kan boote den i fejlsikret tilstand. Ja så må der jo være en fejl. Men husk lige: Nogle gange kan computere ikke starte op, hvis der fx sidder en mobiltelefon tilsluttet, mens du booter den - hvis dette er tilfældet her, tag da USB-stikket ud og prøv igen ;)
Avatar billede simulu Juniormester
13. oktober 2011 - 23:06 #9
Ja, det er nemlig lidt mystisk. Der er ingen usb-stick i, så....

Jan
Avatar billede simulu Juniormester
06. februar 2012 - 20:32 #10
Hmm, havde glemt min defekte computer.....

Som 220661 skrev:
"Har du forsøgt at fjerne alt strøm fra den og holde startknappen nede i 30 sek. Lad den stå en halv time og forsøg at starte op igen?"

Det har jeg nu prøvet og fået den startet op i en slags dos-tilstand. Men hvordan kommer jeg videre herfra.
Jeg kan se nogle filer, men hvordan får jeg kopieret dem over på f.eks. en usb?

Mvh Jan