Avatar billede BuGBlast Nybegynder
06. oktober 2011 - 21:48 Der er 2 kommentarer

Beholder idéer til skoleprojekt

Hej allesammen.

Jeg er i gang med min uddannelse som produktionsteknolog på KEA i KBH.

Vi har fået til opgave at finde et problem eller et behov som skal løses hvor emnet vi skal holde os indenfor er "beholder"

Min gruppe og jeg har brainstormet problemstillinger til dette emne, som muligvis kan løses af en beholder af en art.

De problemstillinger vi har nu er:

-Nøgler fylder for meget i lommen

-Vandings problem med potteplanter indendørs - især når man er på ferie.

-Træningstøj kommer nemt til at lugte i tasken.

-Folk har ikke nemt ved at holde styr på genstande når de drikker (her tænkte vi en doserings tud evt.)

-Det er for besværligt at holde styr på kcal når man evt skal lave mad. (Her tænkte vi en kcal doserings beholder)

Mit spørgsmål til jer er om i kender nogle allerede eksisterende løsninger til nogle af disse problemer vi har stillet som vi mener en del mennesker har?

Er der én eller flere af disse problemstillinger i kan genkende? eller har i måske et andet relevant problem som også kunne stå på listen? I er mere end velkommende til at byde ind, det vil hjælpe os rigtig meget!

På forhånd tak!

MVH
Kasper
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2011 - 22:04 #1
Mht, dit sidste punkt, så læste jeg for nylig en artikel om en gadget man kan bære på håndleddet, som tæller hvor mange gange du løfter hånden op til munden og derefter udregner hvor mange kalorier du har indtaget.
http://www.icountbites.com/
Og her en youtube video hvor de demonstrerer det:
http://www.youtube.com/watch?v=usx95MLN8SI
Men da den ikke ved hvor store mundfylde du tager, og hvad du spiser, så er den næppe særlig præcis. Og til den pris de tager, kunne de godt have lavet noget der ikke lignede et billigt armbåndsur fra 80'erne. :)

Der findes også en iPhone app, hvor man tager et billede af det man spiser, og så får man at vide hvor mange kalorier den indeholder (billederne bliver sendt til en masse folk som får få øre for at skrive hvad billedet forestiller og på den baggrund udregner antal kalorier):
http://mealsnap.com/
Avatar billede BuGBlast Nybegynder
06. oktober 2011 - 22:13 #2
Det kigger jeg på, tusind tak for godt indput! Kom endelig gerne med flere :)