Avatar billede kjeldsted Novice
06. oktober 2011 - 20:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med opstart af MBP

Hejsa folkens.

Ja, om vi er i den rigtige kategori er jeg vist ikke helt 100% sikker på. Men nu prøver jeg hér.

Lidt af et longshot at spørge hér, men kan tilsyneladende ikke logge på Apple Support af en eller anden grund ("Unknown status code: 13").

Mit problem er at da jeg skulle boote min MacBook Pro (15" af den sidste full-alu udgave) tidligere i dag havde jeg ikke det helt store held med dette. Jeg forventede at der var tale om et batteri der var løbet tør så satte strømforsyningen til computeren og efter lidt tid havde jeg stadig ikke meget held.
Umiddelbart tyder det på at computeren booter. CD'en, der sidder i drevet, begynder at spinde op, blæserene kører kort op på fuld styrke og kort efter ned på noget der lyder til ca. 2000 RPM (alt som normalt). Den eneste forskel er dog at der ikke er noget som helst der tyder på aktivitet på skærmen. Hverken LED'erne eller LCD'en tænder, og lige meget hvordan jeg så end forsøger at skubbe den CD ud der sidde i, sker der intet med dét.

Jeg har et par gange forsøgt at genstarte SMC'en, både ved at fjerne batteri og strømforsyning og så holde tænd knappen nede, ligeså vel som jeg har forsøgt mig med SHIFT-ALT-CMD + tænd knappen til at genstarte SMC'en.

Jeg begynder faktisk at blive en del desperat, da jeg har ret meget brug for denne computer.

ALE former for forslag modtages MEGET gerne.

På forhånd tak.
Avatar billede kjeldsted Novice
06. oktober 2011 - 20:54 #1
Jeg kører desuden Lion (installeret på udgivelses dagen så det er ikke sådan HELT nyt) og så har jeg opgraderet fra 2 til 4 GB ram for lidt over 3 år siden. Ellers er alt på maskinen som da den blev købt.
Avatar billede swiatecki Novice
06. oktober 2011 - 21:27 #2
Har du prøvet at nustille PRAMen ? (mener det er hold CMD+ALT+P+R nede ved boot indtil den genstarter)
Avatar billede kjeldsted Novice
06. oktober 2011 - 21:40 #3
Den glemte jeg helt at nævne. Men ja. Det er forsøgt.
Avatar billede kjeldsted Novice
07. oktober 2011 - 20:14 #4
Den er nu officielt erklæret for død. Og så kun 3 år og én uge gammel (med tre års forsikring. D'OH).
swiatecki, smid svar hvis du ønsker pointene.
Avatar billede kjeldsted Novice
29. oktober 2011 - 08:31 #5
Det endte med dødt LogicBoard. Desværre. Men sådan er livet jo engang imellem.