Avatar billede kappelgaard Nybegynder
04. oktober 2011 - 10:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mangler båndbrede gennem router

Jeg har købt en 30/3 Stofanet forbindelse og tester med min PC direkte kable på modemet en hastighed på ca 30/3, så det er OK.

Efter modemet har jeg nu tilsluttet en Asus RT-N56U router da
den fik super gode test anmeldelser for bla hastighed. MEN selv med alt andet udstyt koblet fra og med kabel eller trådløst i routeren kan jeg ikke komme på mere end ca 10/3 på hastigheds testen.

Min router har fast IP hos stofa, men det gør vel ingen forskel?
Hvor bliver min båndbrede af.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. oktober 2011 - 11:35 #1
Hvis du skrev hvilket netkort du har i din pc så kunne det være vi måske fandt synderen? :)
Avatar billede helt83 Nybegynder
04. oktober 2011 - 11:38 #2
hvilken forbindelse er du koblet på den trådløse er det 802.11g og hvad er din signal styrke på?

mvh
helt83
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. oktober 2011 - 12:17 #3
Hvis du tester mens du kører trådløs er det derfor.
Du kan ikke forvente en stabil hastighed gennem en trådløs forbindelse.
Avatar billede Locodk Nybegynder
04. oktober 2011 - 14:06 #4
Jeg vil jo så sige at det ikke tyder på netkortet, hvis hastigheden er fint når han er kablet direkte i modemmet, men som han selv siger tyder det mest på at det er routeren.

Han skriver så vidt jeg læser også tydeligt at hastigheden er lav BÅDE med kabel og via wifi.

Du kan evt teste begge netkabler direkte imellem modem og pc for at se om det er et af dine netkabler der kun kan klare 10mbit.

Ellers ville jeg forsøge mig med at opdatere firmware i routeren til den nyeste. Du finder det du skal bruge her:
http://www.asus.dk/Networks/Wireless_Routers/RTN56U/#download
Avatar billede Blueeyez Mester
04. oktober 2011 - 14:25 #5
#0 Gå ind i jobliste under netværk så er der en der hedder trådløs og en der hedder lan, ud for dem står der etc: 10, 100, 1000 eller andre tal, hvad står der når du har kabel i fra pc til router og hvad skriver den ved trådløs når du bruger trådløs i stedet?
Avatar billede kappelgaard Nybegynder
05. oktober 2011 - 17:32 #6
Som Locodk har bemærket benytter jeg LAN porten til begge test både direkte på kabelmoden og på min router. Det giver 30mbit på modem og 10mbit på router. Wifi på router giver også 10mbit. På joblisten siger den 130mbps så der skulle være hul nok igennem til at trække 30Mbit i download testen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2011 - 17:44 #7
#6
Har du fået kigget på firmware?
Feedback?
Avatar billede Blueeyez Mester
05. oktober 2011 - 17:44 #8
#6 Prøv og nulstil din  router, lyder mærkeligt at du kun får 10 Mbit når du har router mellem dig og modem, btw dit modem burde have en 100 Mbit port i sig, du får blot ikke mere end du betaler for ;) (Hvis jeg husker rigitgt)
Avatar billede kappelgaard Nybegynder
05. oktober 2011 - 20:54 #9
Router firmwaren blev opgraderet for et par uger siden og jeg har forsøgt at genstarte både router og modem flere gange.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. oktober 2011 - 20:57 #10
#9 Håber du mener nulstille, når du nulstiller hvordan gør du så?
Avatar billede kappelgaard Nybegynder
05. oktober 2011 - 21:10 #11
Med genstarte mener jeg power off power on
Avatar billede Blueeyez Mester
05. oktober 2011 - 21:23 #12
#11 prøv og gå ind i joblisten på din pc, derinde vælger du netværk, under netværk nederst vil du se der står trådløs/lan og så et tal efterfulgt dem, hvad står der i de tal når du tilslutter din pc din router via trådløs/kabel?
Avatar billede kappelgaard Nybegynder
14. januar 2012 - 00:22 #13
uløst