Avatar billede 1978GR Nybegynder
03. oktober 2011 - 20:30 Der er 14 kommentarer

Kan ikke få trådløs til at virke - Dlink router, resat og windows firewall deaktiveret

Jeg kan ikke logge på http://192.168.0.1

Mit internet stoppede med at virke. Jeg re-satte min router det hjalp ikke. Så til-sluttede jeg nettet via kabel til min computer og prøvede at logge på 192.168.0.1
Men det virkede heller ikke.
Jeg har deaktiveret min windows firewall, da jeg bruger Avast.
Men det har ikke hjulpet.
Jeg bruger windows 7, så det er desværre også lidt nyt for mig at navigere rundt i  i opsætningen.

Er der nogen der kan hjælpe ? Hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede Powerslave Nybegynder
03. oktober 2011 - 20:57 #1
Kan du pinge google.com?
(Start > skriv CMD > ping google.com)

hvis ikke, bliver vi nød til at vide hvor langt du kommer med at oprette forbindelse.
Det nemeste er normalt at få det til  at virke over kabel til en start.

Gå Til
Start > kontrol panel > netværks og delings center > Administrere netværks forbindelser.

Her skulle gerne være noget der hedder Lan-Forbindelse.
Er der rødt kryds over?

Højreklik på ikonet. Vælg Status. > klik detaljer.
Er DHCP aktiveret?
Hvad er IP v4 adressen?
Hvad er standard gateway?

Kan du pinge standard gateway?
Start > skriv cmd og enter > ping xxx.xxx.x.x (insæt standard gateway adressen istedet for x)
Avatar billede 1978GR Nybegynder
03. oktober 2011 - 21:27 #2
Tak for svar -
Okay - ping google.com
svar- blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando.

Jeg er på nettet via kabel og LAN.
Denne sti : Start > kontrol panel > netværks og delings center > Administrere netværks forbindelser.
Her har jeg kun administrere trådløs netværks forbindelse.
Men der er et symbol /status og der viser at LAN er tilsluttet, ikke noget kryds eller fejlmelding der...  umiddelbart.
Når jeg klikker på LAN  og finder detaljer: får jeg :

Er DHCP aktiveret? Ja
IPv4-adresse: 10.94.80.227
Hvad er standard gateway? : IPv4-standardgateway: 10.94.80.1

Hvis jeg pinger standard gateway- er det samme svar som ved google.com

Får du noget ud af de oplysninger ? Nogen forslag til hvad jeg videre kan gøre ?
Avatar billede Locodk Nybegynder
04. oktober 2011 - 14:10 #3
Ud fra dét tyder det på din routers ip er 10.94.80.1 (mystisk?) - forsøg evt. http://10.94.80.1

Hvilken router er det du har?
Avatar billede Powerslave Nybegynder
04. oktober 2011 - 18:09 #4
Vil stadig sige at det er en gyldig ip, du den er tildelt af DHCP.
Hvilken internet udbyder har du? Hvad model er din router?

Syntes det er mere underligt at den siger "blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando". Det betyder den ikke kan finde kommandoen.
Ping er en standard kommando der har været der alle windows versioner. Du bliver næsten nød til at have skrevet forkert?
Skriv det som det står inden for gåseøjenene: "Ping 10.94.80.1" og "ping google.com"
Avatar billede 1978GR Nybegynder
04. oktober 2011 - 18:09 #5
- http://10.94.80.1/ - OBJECT NOT FOUND...
jeg har Dlink Dir655 ...
Avatar billede Powerslave Nybegynder
04. oktober 2011 - 18:14 #6
Prøv http://10.0.0.1:2033 eller 10.94.80.1:2033 ??
Avatar billede Locodk Nybegynder
04. oktober 2011 - 18:20 #7
Har du prøvet at resette routeren igen? lyder som om den enten er gået i bridge mode eller har nogle bizarre standard indstillinger.
Avatar billede 1978GR Nybegynder
04. oktober 2011 - 18:29 #8
Ok  kan ikke forbinde til
http://10.0.0.1:2033 eller 10.94.80.1:2033.

Men jeg kan godt skrive:
"Ping 10.94.80.1" og "ping google.com"'
Her er resultatet af det - pinger google... 32 byte data.
svar fra ...
pinger 10 etc...
Ved ikke hvilken information du måske kan have brug for her.
Avatar billede 1978GR Nybegynder
04. oktober 2011 - 18:31 #9
reset router uden internet tilsluttet? med  ?
Derefter kable i comp og prøve at logge på http://192.168.0.1 ? eller hvordan er den rigtige metode ?
Avatar billede Powerslave Nybegynder
04. oktober 2011 - 18:58 #10
Ja, der vil stå noget lignende: "Svar fra 209.85.173.104: byte=32 tid=34ms TTL=51".
Ping kommandoen spørger om google er der og den svare tilbage at det er den (ping/pong). Du har derfor forbindelse til google og internettet må vi konkludere.

Det er nok nærmere et problem med din browser.
Hvis du benytter internet explorer, så prøv Kontrol panel > internet instillinger. Gå under fanebladet forbindelser.
Check at vinduet "Indstillinger for Opkalds og VPN forbindelser" er tom.
Klik knappen "LAN-indstillinger".
-Flueben i Automatisk registrering af indstillinger.
-Fjern fluebeen i "Brug en Proxyserver til LAN"

Hvis det ikke virker, kan du nulstille den.
Det gør du under fanebladet "Advanceret" og "Nulstil" knappen i bunden.
BEMÆRK: Den sletter ikke dine fortrukne, men det meste andet inklusive cookies (passwords/brugernavne du eventuelt har bedt browseren om at huske) derudover deaktivere den de fleste tilføjelses programmer.
Avatar billede 1978GR Nybegynder
04. oktober 2011 - 22:58 #11
OK tak.
Jeg har tjekket LAN og indstillinger er som du anvist.
Jeg bruger windows 7, så stierne er ikke helt som beskrevet, jeg kunne ikke nulstille. Men jeg fandt en knap samme sted der hed gendan advanceret instilinger , trykkede på den, så anvend og ok.
Genstartede comp. men kan stadig ikke komme på http://192.168.0.1

Jeg har haft dette problem før og har tidligere kunne logge på
http://192.168.0.1

Det virker bare ikke nu.

Hvordan kommer jeg videre, ved du det ?
Avatar billede 1978GR Nybegynder
05. oktober 2011 - 23:32 #12
Så lykkedes det. Tak for hjælpen :)
Avatar billede Locodk Nybegynder
06. oktober 2011 - 00:23 #13
Du må da meget gerne skrive hva du gjorde for at få det til at virke, så andre kan bruge tråden hvis de får lignende problemer.
Avatar billede 1978GR Nybegynder
18. oktober 2011 - 11:47 #14
Jeg håber det kan hjælpe andre.
Jeg fulgte alle de råd I gave mig, og derefter genstartede routeren, ved at holde reset knappen inden (i 15 sek) derefter kunne jeg oprette forbindelse til netværket, logge ind og give det et personligt navn og en kode.