Avatar billede djsteiner Nybegynder
02. oktober 2011 - 10:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Crop billede

Hej jeg er er ved at prøve at lave et crop billede script.

Jeg fandt dette script i php som jeg gerne ville have hjælp til at lave om tis asp.

Det jeg er mest i tvivl en imagecreatefromjpeg , ImageCreateTrueColor  og  imagecopyresampled hvad  kan erstatte  det i asp ?

Håber der nogle der kan hjælpe mig med at oversætte dette til asp

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{
    $targ_w = $targ_h = 150;
    $jpeg_quality = 90;

    $src = 'demo_files/flowers.jpg';
    $img_r = imagecreatefromjpeg($src);
    $dst_r = ImageCreateTrueColor( $targ_w, $targ_h );

    imagecopyresampled($dst_r,$img_r,0,0,$_POST['x'],$_POST['y'],
    $targ_w,$targ_h,$_POST['w'],$_POST['h']);

    header('Content-type: image/jpeg');
    imagejpeg($dst_r,null,$jpeg_quality);

    exit;
}
Avatar billede keysersoze Guru
02. oktober 2011 - 15:46 #1
ASP har ikke indbygget mulighed for manipulering med billeder - derfor skal du finde frem til hvad din server har af billedkomponenter og så kan du ud fra det let finde frem til det i den pågældenes dokumentation.
Avatar billede djsteiner Nybegynder
02. oktober 2011 - 17:42 #2
den køre med Persits  (AspJpeg)
Avatar billede keysersoze Guru
02. oktober 2011 - 18:55 #3
Avatar billede djsteiner Nybegynder
02. oktober 2011 - 21:46 #4
Jeg kender godt den side.

Men syntes ikke jeg kan finde hvad imagecreatefromjpeg kan oversættes til ?
Avatar billede djsteiner Nybegynder
02. oktober 2011 - 21:50 #5
er det noget i denne retning ?

' Create instance of AspJpeg
Set Jpeg = Server.CreateObject("Persits.Jpeg")
' Open source image
Jpeg.Open "c:\path\myimage.jpg"
Avatar billede keysersoze Guru
02. oktober 2011 - 23:44 #6
Jeg kender ikke til PHP - men når du arbejder med to syntaksmæssigt så forskellige sprog som ASP og PHP er det farligt at søge efter direkte oversættelser, det giver mere mening at søge efter muligheder inden for det enkelte sprog/komponent.

Men det ligner i hvert fald den rigtige start - skal crop ske direkte i forbindelse med upload giver det måske mening at kigge på OpenBinary hvis du ikke vil gemme originalen.
Avatar billede djsteiner Nybegynder
21. november 2011 - 12:57 #7
Lukke tid ?

keysersoze du skal da have point så smid lige et svar. :)
Avatar billede keysersoze Guru
21. november 2011 - 14:21 #8
svar :)