Avatar billede dondres Nybegynder
30. september 2011 - 20:11 Der er 2 kommentarer

Hvilket Mediacenter i mellemprisklassen kan anbefales?

Hej Eksperter
Jeg er den glade ejer af en mediacenter pc (en ældre Medion), som jeg efterhånden har haft i 4 år og løbende har opgraderet. Men nu er jeg kommet dertil hvor jeg istedet overvejer at købe et nyt.
Men hvilket skal jeg vælge?

Jeg har et par enkelte krav til det:
- Det skal være lydsvagt (behøver ikke at være med passiv/dyr køling)
- Digital coax-lydudgang
- hdmi/dvi
- lille kabinet eller "liggende" (som en gammeldags VHS-maskine) af hensyn til det møbel det skal stå i

Nogen der kan anbefale en god pc til et nyt mediacenter?
Avatar billede Wally73 Mester
01. oktober 2011 - 01:05 #1
Nu skriver du media center, men skal den rent faktisk kunne optage TV eller radio eller bare vise et siganl fra en antenne?

Skal den kun bruges til at afspille lyd- og video-filer fra andre kilder, så er et mediacenter ikke nødvendigt.
En mediaafspiller som f.eks. Popcorn Hour være bedre egnet.
Avatar billede dondres Nybegynder
01. oktober 2011 - 07:25 #2
Åhhh ja. Det glemte jeg at skrive.
Den skal køre Windows 7.

Jeg har været ret glad for Windows Mediacenter og har det i resten af huset og optagelser, musik og film gemmes centralt på en NAS-server, hvilket virker fantastisk godt.