Avatar billede camsti Seniormester
28. september 2011 - 08:27 Der er 8 kommentarer

Formatteringskoder i Word

Ved nærmere granskning opdagede jeg at office-programmer sætter en lille dims ind efter hver linie. En slags kode så man kan se hvad der sker fx. linieskift, mellemrum osv. osv.

Dimsen bliver en del af den stregkode jeg sidder og arbejder med, og det er jo slet ikke meningen.
Stregkoden er særdeles vanskelig og aflæse.

Kan man skrive "plain tekst" lige som fx. i Notesblok uden alle de koder i Word og Publisher?
Avatar billede Wally73 Mester
28. september 2011 - 08:35 #1
ALLE programmerne har koder for mellemrum og linjeskift, også Notesblok og Publisher, og også plain tekst.
De nævnte programmer har bare ikke funktionen til at vise dem for brugerne, men de er der.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. september 2011 - 09:05 #2
Hvilken version af Word?
Avatar billede camsti Seniormester
28. september 2011 - 09:07 #3
Hvis jeg skriver stregkoderne ud i hhv. Word og Notesblok, er stregkoderne ikke ens. Stregkoden i Word er et tegn længere.

Stregkoden udskrevet i Notesblok kan scannes uden problemer overhovedet, samme stregkode udskrevet i Word kan kun med besvær udskrives.

Så en forskel er der altså ....
Avatar billede camsti Seniormester
28. september 2011 - 09:08 #4
Jeg har forsøgt i både Office 2007 og Office 2010.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. september 2011 - 09:34 #5
Prøv at uploade et skærmbillede eller send et til mig. @-adresse under min profil.
Avatar billede camsti Seniormester
28. september 2011 - 10:22 #6
Jeg har sendt dig en email Supertekst :-)
Avatar billede Wally73 Mester
28. september 2011 - 12:05 #7
Du må ikke skalere en stregkode font.
Du SKAL bruge den størrelse, som fonten har medfødt.
Avatar billede camsti Seniormester
12. februar 2012 - 09:43 #8
Lav lige et svar Wally