Avatar billede kasper7500 Nybegynder
23. september 2011 - 00:48 Der er 5 kommentarer

Windows 7 Home 64 bit

Windows 7 Home 64 bit LAN netværk.

Jeg har problem med at min ven har fået sig en ny computer med Windows 7 Home 64 Bit som ikke vil snakke med gammel Lan HUB.
Der dukker kun en gul trekant på netværksforbindelsen nede i højre hjørne og den prøver at løse problemet men der sker intet?

For et par år siden sad vi og spillede sammen igennem vores LAN HUB 10/100 uden internetforbindelse 2 x Windows xp home 32-bit og det virkede perfekt og det ikke nogen Switch eller router.

Nu har vi sat det sammen igen men Windows 7 home 64 bit vil bare ikke tilgå den gamle HUB.
min egen windows xp 32 -bit går stadivæk fint.

Har prøvet at pinge og slået antivirus/Firewall fra på begge computere.

Vi har også prøvet at lave IP´erne om til 10.0.0.1 VS 10.0.0.2

Der er også lys i alle 3 dioder på huben fra hvert Lan kabel.
Håber virkeligt at der er en person som vil hjælpe med dette.
Avatar billede janripley Nybegynder
23. september 2011 - 01:00 #1
hej
har du slået det trådløse fra, det kan godt forstyre lan.
mvh
janripley
Avatar billede kasper7500 Nybegynder
23. september 2011 - 01:49 #2
Ja de begge 2 trådløse netkort er slået fra.

Kan det mon være at windows 7 kun vil snakke sammen via en Router ?

Dette er jo en gamel HUB 10/100.
Avatar billede Wally73 Mester
23. september 2011 - 05:46 #3
Det er Windows 7, der opfører sig irriterende.
Det er noget med at den bare ikke vil fungere rigtigt medmindre, der er sat en standard gateway.
Prøv evt. at angive 127.0.0.1 som standard gateway.

Jeg ved ikke om det virker, men det er da et forsøg værd. :)
Avatar billede janripley Nybegynder
23. september 2011 - 09:14 #4
nej. jeg har ingen problemer med det.
så det er noget galt i din opsætning, eller retter noget er galt med driveren i windows 7, prøv at finde en anden standart type

mvh
janripley
Avatar billede Wally73 Mester
23. september 2011 - 16:53 #5
Windows 7 brokker sig, hvis der ikke er adgang til et "komplet" netværk.
Du kan se det ved siden af uret, hvor den bliver ved med at køre med sin blå ring for at identificere netværket.

Problemet er vist at den identificere hvilket netværk den er på ved at kigge på MAC-adressen på standard gatewayen, men i det her tilfælde er der ikke nogen standard gateway.