Avatar billede dosdesign Juniormester
20. september 2011 - 21:01 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 går i "skift bruger" mode hver 10 min.

hej - Har købt ny pc med windows7 home premium med 64bit og har lidt spørgsmål - svar på dem du kan/har lyst til :

a) Kort sagt har ny pc i 2 måned med Windows 7 64bit - Pludselig i dag går skærmen i kort sort (2 sek.) ca hver 10. min. når jeg ikke bruger den, men har mange sider åbent i explorer + mail og msn m.m og så lige efter til blå skærm hvor der står skift bruger og så skal jeg bare klikke på mit navn (det er kun mig som er oprettet som bruger uden kode eller noget) og så komemr den tilabeg igen uden der er sket noget ?? Hvorfor, det er ikke sket før  i de 1-2 måneder jeg har haft pc og jeg har ikke ændret nogle indstillinger - den er sat til aldrig at slukke skærm eller at slumre i strømindstillinger, andet ved jeg ikke hvad jeg skal sætte den til - den står til BALANCE i strømindstilllinger

b) Hvorfor hedder en mappe på c-drev "Programmer (x86)" og ikke bare programmer? og hvorfor kan man ikke opret en mappe genvej i denne mappe?

c) Hvordan gemmer man fil eller mappe genveje i processlinien, kan man det - jeg kan kun gemme genveje til programmer, men altså ikke filer/mapper ?

d) Der er både "Internet Explore" og "Internet Explore 64 bit"  ved klik på START og Alle Programmer - Hvad er forskellen og er der nogen og hvad er bedst !
20. september 2011 - 21:10 #1
... du bør ikke bruge IE 64 bit - du vil få diverse problemer...
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
20. september 2011 - 21:34 #2
b) Det er fordi du har en 64 bit windows installation. Så programmer som kun kan kører 32 bit bliver installeret i Programmer (x86). Du skulle meget gerne have en mappe der bare hedder Programmer også.

c) Du skal bare åbne den mappe du vil og højreklikke på logoet og vælge "Pin this program to taskbar" - nu er min version engelsk.

d) Her kan du se nogle grafer over forskellene, ved brug af de to:
http://www.favbrowser.com/internet-explorer-64-bit-x64-vs-32-bit-x86/
Avatar billede pstidsen Novice
20. september 2011 - 21:36 #3
b: "Programmer (x86)" er til 32 bit programmer "Programmer" er til 64 bit programmer (at nogle programmer så ikke kan finde ud af at ligge sig selv det rigtige sted er så en anden snak....)
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
20. september 2011 - 21:37 #4
d) Men som karise_larry også antyder, flash player virker ikke i Internet Explorer 64 bit og du vil ikke kunne mærke den store forskel på de to. Så bare anvend den almindelige internet explore :)
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
20. september 2011 - 21:46 #5
a) Har du også disablet pause skærm? På skrivebordet højreklik og vælg "Personalize", nede i højre hjørne klik på Screen saver og sørg for at der står none og at der ikke er sat flueben i "On resume, display logon screen"

Det lyder for mig som om du ryger på noget pauseskærm :)
Avatar billede pstidsen Novice
20. september 2011 - 21:46 #6
a: Sker det kun på batteri f.eks.? Når der ikke er meget strøm? Er det sket pludseligt? Så prøv en systemgendannelse ;)

c: http://www.technixupdate.com/add-shortcut-to-folder-in-taskbar-in-windows-7/ Smart! Det vidste jeg ikke!
Avatar billede dosdesign Juniormester
20. september 2011 - 21:53 #7
ok tak 2 personer svarer fint og forståeligt på spg d) så den er ok - så mangler vi a-b-c (tror a problem er måske løst fandt ud af selv, da jeg fandt et sted i balance indstillinger et sted at den stod til 10 min til slumre - selvom jeg aldrig har ændret det og det er først sket idag?? og den stod til aldrig i forevejen ved noget andet lidt forvirrende i kontrol panel , men intet er sikker endnu + mærkelig når ikke sket før i dag)

det er stationær og har ikke aktiveret pauseskærm - lader lige pc stå over 10 min. tror jeg fandt det selvom jeg selvfølgelig havde tjekket at den ikke stod til slumre elign + havde ikke ændret noget som sagt
Avatar billede dosdesign Juniormester
20. september 2011 - 22:06 #8
Nå øv så skete det igen og jeg har valgt balanceret i strømstyring og valgt ALDRIG i sluk skærm og slumre - mystisk
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
20. september 2011 - 22:09 #9
b) Som jeg skrev før i #2 indlæg, så har du to mapper der hedder programmer fordi du har installeret windows 7 64 bit. Så programmer som ikke er 64 bit version bliver lagt i mappen der hedder "Programmer x86". Programmer der er 64 bit version bliver lagt i mappen der hedder "Programmer". Begge mapper findes på dit C:\ drev.

c) Højre klik på process linjen. Vælg Toolbars og New toolbar. Nu vælger du hvilke folder du vil have ned på processlinjen. Så skulle folderne gerne komme ned og ligge i højre hjørne, hvor du kan trykke på pilene for at se hvilke filer der ligger i mappen.
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
20. september 2011 - 22:14 #10
Har du prøvet som jeg skrev i post #5 at se om du har valgt pauseskærm?
Avatar billede dosdesign Juniormester
20. september 2011 - 22:36 #11
Ok tak jeg så ikke svar #2+#3, da var jegt nok ved selv at skrive - men b) er ok, det var også det jeg tænkte kunne være derfor - dog svarede i ikke på sidste del i b) nemlig hvorfor kan man ikke opret en mappe genvej i denne mappe?

og ja jeg har en mappe der kun hedder programmer !

c) ok den havde jeg glemt med at man kan lave genvej til en mappe, fint nok, skal dog klikke på små pile >> for at åbne mappen og ikke et stort ikon, som man kunne rive ned i win XP + de skal ligge i højreside så + man kan ikke lave filgenveje ?? eller?

men mest træls p.t er at den går til Skift bruger skærmbillede hvert ca 10 minut hvis jeg ikke bruger pc og det har den aldrig gjort før og som sagt står den til ALDRIG sluk/slumre i strøm ?
Avatar billede dosdesign Juniormester
20. september 2011 - 23:05 #12
jeg har ikke sat pauseskærm til - den skifter bare over til skærmbilledet SKIFT BRUGER ligesom hvis i klikkede på START og vlagte skift bruger istedet for lukke computer - det gør den hele tiden ca hver 10 min.
Avatar billede dosdesign Juniormester
20. september 2011 - 23:38 #13
Rettelse - det er samme skærmbillede som min skifter til hele tiden, som hvis du klikker på "Start" og så istedet for at Lukke Computer vælger "Lås" (dvs ikke som at skifte bruger) men næsten det samme !
Avatar billede pstidsen Novice
21. september 2011 - 17:16 #14
dosdesign: Kan du ikke lige komme med en update på hvilke problemer du stadig bøvler med?
Avatar billede dosdesign Juniormester
21. september 2011 - 17:39 #15
Ok - Den har ikke gået i LÅS mode i dag endnu, men ville ikke skrive før jeg var sikker - håber ikke den gør det mere !

også mærkelig den gjorde det, man kan jo ikke engang nogen steder sætte den til at gøre det, så hvorfoir gjorde den det, kan ikek finde nogle indstillinger hvor man kan sætte den til at gå i LÅS skærm mode ???

Vedr det andet er det næsten bessvaret (tak) god lige lidt mangler, men ikke såååå vigtigt

b) "Programmer (x86)" hvorfor kan man ikke opret en mappe genvej i denne mappe?

c) Hvordan gemmer man filgenveje i processlinien, kan man det - jeg kan kun gemme genveje til programmer, men altså ikke filer/mapper ?

Husk skriv svar så i kan få de der point som mange går så højt op i !
Avatar billede pstidsen Novice
21. september 2011 - 18:18 #16
#15: c: Læs nu lige de links der bliver lagt. Her står MEGET udførligt hvordan man laver en genvej til en mappe på proceslinjen: http://www.technixupdate.com/add-shortcut-to-folder-in-taskbar-in-windows-7/

b: Det ved jeg ikke hvorfor du ikke kan, men du kan jo bare lave den på skrivebordet og så kopiere den ind i "Programmer (x86)" mappen. Det skal du dog have administrator tilladelse til ;-)
Avatar billede dosdesign Juniormester
21. september 2011 - 18:47 #17
Ok tak overså dit link, men kan se ud fra mit ikke så gode engelsk, at der i første linie står man ikke kan lave genvejs til filer links, men der er tricks så ved jeg det ikke var fordi jeg ikke kunne finde ud af det men at det generelt ikke kan lade sig gøre normalt som XP - men jeg vil kigge på linket snere TAK for svar - hvordan gør jeg nu med at fordele point?? har aldrig prøvet
Avatar billede pstidsen Novice
21. september 2011 - 18:53 #18
du gav så mig alle pointene...
Til jer andre: Er der nogle der føler sig snydt? Så laver jeg et nyt spm og giver jer der. Skriv endelig, hvis I vil have noget..

Nej det er ikke muligt at lave en genvej sådan lige, men i linket er der beskrevet en "bagvej". Du skriver bare hvis du har problemer. Der er gode billeder, så tror godt du kan finde ud af det :-)
Avatar billede dosdesign Juniormester
21. september 2011 - 19:20 #19
ok tak - ja det skal jeg nok kunne finde ud af ! Undskyld med point men prøvede at rette de 60 til 30 men hver gang jeg ville slette feltet og klikkede tilbage knappen gik den bare en side tilbage og så skulle jeg skrive alt forfra - dvs jeg satte musen i feltet hvor der stod 60 bagved 0 tallet og ville slette/rette
Avatar billede dosdesign Juniormester
21. september 2011 - 19:36 #20
Hej igen - prøvede at oversætte den lille guide under den store i dit link, men kan ikke forstå hvad de mener helt

1. Vælg en mappe eller andet sted, for eksempel My Documents.
2. Højreklik, vælg "Opret en ny genvej"
3. I den genvej, for programmet type:
explorer "c: \ nogle mappenavn \ anden mappe"
(Bemærk du kun skal bruge citater, hvis der er mellemrum i mappenavne)
4. Klik på Næste, så giv den et meningsfuldt navn.
5. Højreklik på genvej og vælge "pin til proceslinjen".

Read more: http://www.technixupdate.com/add-shortcut-to-folder-in-taskbar-in-windows-7/#ixzz1Ybqu5gGe

jeg laver en genvej til en mappe og højreklikker på den men der er ikke det som er beskrevet i punkt 5 med at man kan pin til processlinie
Avatar billede pstidsen Novice
21. september 2011 - 21:44 #21
Nu har jeg lige lavet en lille film: http://dl.dropbox.com/u/21887805/Video_1316640879.wmv Håber du kan se den (vi skal lige på den anden side af klokken 22 før den er online :))
Avatar billede pstidsen Novice
21. september 2011 - 21:46 #22
(UNDSKYLD at filmen er dårlig, men håber ud kan bruge den, ellers siger du til. Så filmer jeg en anden i morgen aften :))
Avatar billede dosdesign Juniormester
21. september 2011 - 22:15 #23
hej det virker fint - tak - og også med filer...tak fordi du brugte tid på dette ! LUKKET HERFRA !
Avatar billede pstidsen Novice
21. september 2011 - 22:23 #24
ved ikke lige hvorfor det der med ikonet ikke virker.

Skriv hvis I andre vil have point!!!!!!!
Avatar billede dosdesign Juniormester
21. september 2011 - 22:52 #25
ja det bøvler jeg også med ved min 2 og 3 genvej men 1. gang virkede det
Avatar billede dosdesign Juniormester
22. september 2011 - 08:40 #26
hej igen - efter en genstart til morgen kom de rigtige ikoner frem som jeg havde valgt igår - fint fint - MEN nu mangler der 2 ikoner/genveje pludselig - jeg prøvede at tilføje dem igen og nye ikoner, men efter genstart var de der men 2 andre var væk, har talt der er 10 genveje i proceslinie og det er som om det er grænsen - kan man ikke ændre dette et sted har nemlig brug for præcis 12 stks. ?
Avatar billede pstidsen Novice
22. september 2011 - 19:04 #27
Prøv at lave proceslinjen dobbelt så stor. Altså sådan her: http://gratisupload.dk/billede/thumb/65948/full/
Avatar billede dosdesign Juniormester
23. september 2011 - 09:34 #28
Ok det er jeg ikke interesseret i !
Avatar billede pstidsen Novice
23. september 2011 - 18:19 #29
men kan du så have mere end 10 låst fast?
Avatar billede dosdesign Juniormester
24. september 2011 - 08:02 #30
hej igen - Juhu det virker nu pludselig tror jeg har luret den, det er måske fordi jeg brugte tekst.txt hver gang nu prøvede jag at omdøbe xlos, rar, doc m.m dvs 1 ny slags fil itl hver og nu har jeg de 12 ikoner - det virker bare tit først efter en genstart inkl. ikoner
Avatar billede dosdesign Juniormester
24. september 2011 - 08:02 #31
xlos=xls
Avatar billede pstidsen Novice
24. september 2011 - 14:29 #32
er alle dine problemer løst nu? :)
Avatar billede dosdesign Juniormester
25. september 2011 - 09:12 #33
Ja undtagen jeg ikke vandt i lotto, men ellers ja for nu - tak