Avatar billede Teknikblind Juniormester
20. september 2011 - 10:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Autorun fra harddisk

Hej

jeg bruger windows 7 og/eller vista på mine 2 bærbare, men ingen af dem har CD/DVD drev.

Hvad gør jeg når min datter vil spille Pixeline, som kører fra CD rom?

Findes der et program, der kan løse dette problem?

(har en tredie bærbar med drev, hvor jeg kan kopiere filerne over på en evt. Ekstern HDD).
Avatar billede janripley Nybegynder
20. september 2011 - 10:23 #1
ja da, man skal da glæde de små :-)
http://www.magiciso.com/tutorials/miso-magicdisc-overview.htm

magic iso er et framragene program  du mounter din iso fil til dette program og så vupti er der cd og derfra installer du spillet.
Husk spillet skal være iso format. eller skal du selv lave det, her er info om dette http://www.simplehelp.net/2007/09/26/how-to-create-an-iso-file-in-windows/

god arbejds lyst
mvh
jan
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 17:05 #2
glem det !! 1 put  cd /dvden i en pc med cd/dvd driv og kopier  installation filer over på et usb installere der fra:-)
20. september 2011 - 17:45 #3
Ref #2: En del programmer (=spil) kræver at kunne 'se' original CD'en for at kunne køre. Så dit forslag vil IKKE virke!
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 18:35 #4
den booter bar på usb 3,0 !karise_larry
20. september 2011 - 20:24 #5
Ref #4 - ikke forstået ?
Avatar billede Teknikblind Juniormester
20. september 2011 - 23:04 #6
Hej janripley

jeg kan kun sige, at dit forslag ramte plet og min datter kører nu klatten med Pixeline på engelsk.

Jeg har pakket programmet ud på USB stikket, samt spillet på computeren, og programmet bruger USB stikkets autorun, og det kører bare.

Send et svar og jeg giver dig pointene.

Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2011 - 20:21 #7
det var godt :-)
Avatar billede janripley Nybegynder
23. september 2011 - 00:35 #8
det glæder mig at du fik det til at virke :-)
god weekend
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2011 - 18:25 #9
tak og i lige måde :D