Avatar billede fragmo Nybegynder
19. september 2011 - 10:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken E-mail klient?

Jeg har længe brugt Mozilla Thunderbird til min Gmail. Der var installeret en tilføjelse så den selv startede op med windows, og der kom en lille kuvert jeg kunne trykke på for at åbne den når jeg fik mail. Men programmet starter ikke længere når jeg tænder computeren, og det er ikke altid jeg kan starte Thunderbird manuelt, der sker simpelthen ingenting når jeg prøver på det.

Så nu vil jeg have en anden mail klient. Den skal kunne køre IMAP, starte op selv ved systemstart og fortælle mig når jeg får ny mail, helst hvor jeg selv kan bestemme hvilken lyd den skal spille, men det sidste er ikke strengt nødvendigt.

Nogle der kender til et godt gratis program jeg kan dette med?
19. september 2011 - 11:00 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvad med at bruge GMail's egen Webinterface ?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. september 2011 - 11:05 #2
du skal via msconfig og rydde op - der er noget galt mht thunderbird, så den kun starter delvist - og da den ikke vil køre to instanser på samme tid, så får du ikke lov til at starte den manuelt.

Jeg har selv thunderbird - dog i en portable-version. På den måde skriver den ikke mærkelige steder i windows, og kan (på rejse) køres fra usbstick.
Avatar billede fragmo Nybegynder
19. september 2011 - 11:22 #3
karise_larry - Systemet er windows 7... Jeg bruger Gmail's webinterface når jeg tjekker mail andre steder end min egen computer, men jeg foretrækker at bruge en klient da jeg synes det er mere overskueligt, og kan få programmet til at fortælle mig hvornår jeg får mail, så jeg ikke skal åbne browseren for at finde ud af om der er kommmet mail.

claes57 - Jeg har kigget lidt rundt i msconfig, men ved ikke hvad det er jeg skal rydde op i, kan faktisk slet ikke finde noget udgivet af mozilla nogen steder derinde overhovedet? Jeg vil jo helst kunne beholde thunderbird, da den før i tiden har fungeret upåklageligt og har de funktioner jeg bruger. Kan du fortælle lidt mere præcist hvad det er jeg skal gøre i msconfig for at få det til at køre?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. september 2011 - 11:39 #4
prøv lige joblisten ( ctrl+shift+esc ) næste gang den laver fejlen.
I processer ligger der nok en thunderbird.exe - markér den og klik på 'afslut'.
Så skulle den lukke ned, og du skal kunne starte programmet manuelt.
Avatar billede micma18_ Nybegynder
19. september 2011 - 14:15 #5
Automatisk start er nok nemmeste, bare at smide et link ind i Start mappen i Start menuen.

Outlook er nok den forkromede løsning, men Windows Live mail at et ok og gratis alternativ, hvis man ikke har brug for de mange funktioner (eller exchange, men det skal du jo ikke når du kører imap).
Avatar billede fragmo Nybegynder
26. september 2011 - 11:52 #6
Jeg har haft Thunderbird smidt i startmappen, men gider ikke at jeg skal lukke vinduet hver gang jeg tænder computeren, det skal bare ligge i taskbaren fra starten og køre som baggrundsprogram. Og jeg har prøvet med både office's mail og windows live mail, kan ikke få dem til at starte på samme måde som thunderbird og fortælle mig med en markering hver gang jeg får mail.

Men emnet er ikke så relevant lige pt, da jeg har installeret Windows 8 Preview. Ser ud til at det fungerer udemærket indtil videre..
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2011 - 12:36 #7
højreklik på genvejen i 'start', og vælg Egenskaber
under 'Kør' vælger du 'minimeret'
Avatar billede fragmo Nybegynder
27. september 2011 - 12:07 #8
Aahh okay, det tror jeg egentlig godt jeg vidste jeg kunne, havde bare slet ikke tænkt på det :)

Det må jeg lige prøve, for selv i windows 8 vil Thunderbird ikke starte op selv har jeg lige fundet ud af.

Jeg vil godt give point for svar #7, men er ikke sikker på hvordan jeg gør det?
Avatar billede fragmo Nybegynder
27. september 2011 - 12:18 #9
Okay, jeg ville så smide thunderbird ind i startmappen - men som tidligere skrevet, så har jeg installeret Windows 8 Preview, og der findes ingen startmappe i den.. Jeg har søgt på den inde på SmartScreen, uden held??
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2011 - 12:29 #10
jeg giver et svar her - det skal du så acceptere...