Avatar billede lsskaarup Nybegynder
14. september 2011 - 10:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny server, men hvilken?

Hej, jeg skal investere i en ny server, til vores intranet, men er lidt i tvivl om, der er noget jeg skal undgå, og hvor stor den skal være.

Jeg skal nemlig samtidig have opgraderet både Apache serveren, PHP'en og MySQL'en, men jeg synes ikke rigtigt at jeg har kunnet finde noget om hvad Apache kræver eller ikke understøtter.

Det skal køre på en Windows server, men kan det køre på en 2008'er eller skal jeg have fat i en 2003'er, og hvad med 32 og 64 bit?

Men hensyn til størrelsen, så ved jeg godt det er svært at sige entydigt, men der må være en fingerregel for hvordan man skal beregne det.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2011 - 15:05 #1
Det virker fint paa 2008 og 2008R2.

Det virker ogsaa fint paa en 64 bit Windows.

MySQL kan du hente i 64 bit.

Apache og PHP kan du enten koere som 32 bit (paa 64 bit Windows) eller lede lidt og finde en 64 bit version af dem (hvis du bruger mod_php *skal* det have samme bitness !).
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2011 - 15:06 #2
Hvis din nuvaerende server virker, saa kan du naesten ikke gaa forkert. En ny server vil jo vaere 3-5 gange hurtigere end den gamle.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
14. september 2011 - 15:45 #3
Som jeg forstår det, så behøver jeg ikke være bange for at få en Windows Server 2008 64 bit, for det kan køres ordentlig som 32 bit.

Det lyder dog som om 64 bit af Apache og PHP er lidt omstændigt at finde og finde mods til, så måske jeg bare skulle holde fast i 32 bit.

Vil der være nogle problemer i at kører MySQL som 64 bit og Apache og PHP som 32 bit?

Jeg tænker der skader jo ikke at databasen har så meget ram tilgængelig som muligt, så kan jeg jo på sigt arbejde på at for Apache og PHP over på 64 bit også.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
14. september 2011 - 15:50 #4
Men hensyn til serverhastigheden, så er den gamle server så gammel, at jeg tror 3-5 gange hurtigere er lavt sat... :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2011 - 15:56 #5
Jeg koerer selv Win 64, MySQL 64, Apache 32, PHP 32 i et udviklings miljoe. Ingen problemer.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
14. september 2011 - 16:06 #6
Ok, takker, smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2011 - 17:24 #7
svar