Avatar billede brasso Forsker
11. september 2011 - 21:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Recovery af Acer One ZG 15 AOA 110-AW netbook

Hje
Er der nogen der har en trin for trin vejledning til recovery af ovennævnte?
Jeg har en Recovery CD med Linux på. Der er ingen CD-drev i maskinen, ej heller har jeg et eksternt cd-drev (der fulgte ingen med maskinen). Hvordan laver jeg en recovery USB stick, hvor der kan bootes fra og systemet gendannes/indlæses?
Jeg ved ikke om der er en recovery partition på HD'n i maskinen, jeg har endnu ikke fundet ud af at få den ud af maskinen så jeg kan læse den?
Avatar billede brasso Forsker
11. september 2011 - 21:41 #1
NB. CD'n er ikke bootbar. Jeg har prøvet i en anden maskine, med CD drev.
Avatar billede thov Forsker
11. september 2011 - 21:47 #2
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2011 - 21:49 #3
Prøv først det nemmeste. Måske er der en skjult Eisa partition på harddisken. Når du booter op, så prøv at trykke på tast F10 eller F11, så får du måske mulighed for at geninstallere.
Ellers ser vi på en anden mulighed.
Avatar billede brasso Forsker
12. september 2011 - 15:18 #4
Hej thov
Tror du vejledningen også duer til den model jag skal have kørt recovery på? Jeg synes vejledningen omtaler en/to andre modeller.
Avatar billede thov Forsker
12. september 2011 - 16:22 #5
Det vil jeg tro :-)
Processen - DVD til USB-key - er vel den samme, selvom DVD indholdet er forskelligt.
Avatar billede brasso Forsker
12. september 2011 - 21:03 #6
Ok!
Jeg har som tidligere skrevet en Linux CD/DVD, men der er ikke nogen .EXE program på, så jeg må lige finde ud af om nogle af de link der er i artiklen peger på en Acer eRecover amanger CD.
Avatar billede brasso Forsker
13. september 2011 - 10:04 #7
Hej thov
Jeg fik endelig recovery dvd'n til at starte, på en anden maskine. Lidt underligt at der skal bootes fra denne, i stedet for at starte programmet til at lave en USB, direkte fra DVD'n. Men jeg bootede på en bærbar Acer, med DVD'n, der kom så en menu, hvor der kunne vælges, at lave en bootbar recovery USB stick. Efter en lille halv times tid, var USB sticken så klar. Jeg bootede aå netbooken fra USB sticken, og igen dukkede en menu op, hvor man kunne vælge hvilken partition, systemet skulle gendannes på, og efter en 3/4 times tid var gendannelsen udført. Så nu kører maskinen som om den var ny.
Læg venligst et svar så tråden kan lukkes.
Avatar billede thov Forsker
13. september 2011 - 11:31 #8
Svar kommer her :-)