Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. september 2011 - 04:01 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Paint er forsvundet

Programmet paint er forsvundet, kan ikke finde det i nogle mapper nogle steder og når man søger efter det kommer der intet frem.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
11. september 2011 - 04:07 #1
Hvilke styresystem bruger du ?

Den plejer at ligge i mappen :

Windows mappen/system32/mspaint.exe
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. september 2011 - 04:18 #2
#1 Det står nedenunder mit brugernavn, Windows 7.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
11. september 2011 - 04:23 #3
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. september 2011 - 04:27 #4
#3 Aldrig downloade filer som ikke er fra den oficielle hjemmeside.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
11. september 2011 - 04:36 #5
Det må du selv bestemme..

Der er ikke nogen Windows 7 Paint til download på deres
officielle hjemmeside.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
11. september 2011 - 04:37 #6
Nu er det kun for at hjælpe dig at jeg har uploadet den..
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2011 - 08:14 #7
Kan det tænkes du kan aktivere/deaktivere det i tilføj og fjern programmer, under Windows komponeneter?
I xp kan man dette, men ved ikke om de andre versioner af Windows er på samme måde.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. september 2011 - 08:18 #8
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. september 2011 - 08:27 #9
Da jeg søgte efter paint tidligere idag kom der intet frem.

Nu hvor jeg søger efter Mspaint som poko1 foreslår, så kommer programmet frem.

Det var sgu da underligt!

Smid et svar poko1, og tak for hjælpen til allesammen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. september 2011 - 08:32 #10
Samler ikke. :-)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. september 2011 - 08:39 #11
Lukket.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
11. september 2011 - 09:47 #12
-ligesom jeg havde beskrevet i punkt #1

men godt at det virker igen (O:
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2011 - 15:42 #13
MichaelWJ-IT har ret. I W32 ligger der et msPaint som icon lige til at trække ud som shortcut.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. september 2011 - 04:19 #14
Ja men det giver bare ingen mening at den kommer frem når man skriver "mspaint" men den kommer ikke frem når man bare skriver paint?
13. september 2011 - 08:15 #15
Ref #14: Logisk - der er jo ingen FIL som hedder præcist [paint] ! Men [MSPaint] findes jo... sååå...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. september 2011 - 10:17 #16
Så vil det sige at Windows søger kun efter filnavne?

Kan man ikke indstille den så den kommer frem hvis man bare skriver navnet på programmet?

F.eks hvis jeg skriver paint så kommer paint frem osv. istedet for at skulle skrive det eksakte filnavn.
13. september 2011 - 10:32 #17
Hvis der findes en GENVEJ ved navn [paint], så vil DEN blive fundet...

Hvis du opretter en GENVEJ til programmet [MSPaint] og kalder GENVEJEN [ostemad], så vil en søgning i [Start] finde [ostemad] og der starte [MSPaint] programmet ...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
13. september 2011 - 11:13 #18
I window vista kommer der to programmer frem.

1. Mspaint

2. Paint

De åbner begge to programmet Paint.

I windows 7 findes "paint" ikke. Det gør Mspaint til gængæld. Trækker du Mspaint paint ind i startmenuen bliver navnet automatisk ændret til Paint. Det er da rodet.