Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
09. september 2011 - 23:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjerne Nvidia ikon fra "Vis skjulte ikoner"

Hvordan fjerner man det lille grønne ikon/logo?
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. september 2011 - 23:28 #1
gætter på windows 7?

1. Tryk på windows knappen og skriv msconfig i søgefeltet.
2. Gå til fanebladet "Start" og fjern "catalyst control center"

Men, må man spørge hvorfor du vil fjerne det? Du prøver vel at rydde op i computeren ved at fjerne unødvendige ting?

Lad den dog være, grafik settings er vores ven, desuden ligger den under skjulte ikoner...
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. september 2011 - 00:19 #2
#1 Der står ikke  "catalyst control center" nogle steder inde i msconfig>start.
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. september 2011 - 00:24 #3
Måske står der noget andet ATI relateret?

Men igen, hvorfor fjerne den?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. september 2011 - 00:29 #4
Jeg tror ikke du har læst spørgsmålet.

Det er Nvidia ikonet der skal fjernes, det har mig bekendt ikke noget med ATI/AMD at gøre, det er to forskellige virksomheder.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. september 2011 - 00:34 #5
Lukket. Løsning: Fjern hak i flueben ved Nvidia Display Driver Service og Nvidia Update Service Daemon i msconfig>tjeneser.

Det ville bare være nemmere hvis man kunne gå ind i kontrolpanlet og trykke "Vis ikon i proceslinjen: ja/nej".
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. september 2011 - 00:35 #6
DOH..det er mig der sover. hvis det er Nvidia hedder det noget i stil med "Nvidia control panel"
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. september 2011 - 00:37 #7
Nå du fandt selv ud af det..men det var vel også lidt indlysende efter du kom ind i msconfig.

Tjo, det ville være nemmere gennem kontrolpanelet, men din grafikdriver er ikke en integreret del af windows og derfor ikke noget du styrer gennem kontrolpanelet.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
10. september 2011 - 00:41 #8
#7 Der tager du fejl.

Jeg har netop lige fundet ud af, at man kan gå ind i Nvidia Kontrolpanelet, trykke på Desktop> Fjerne flueben ved Show Notification Tray Icon. Så forsvinder ikonet, og det starter ikke op sammen med Windows.

Så nemt kan det gøre, uden at skulle pille ved noget inde i msconfig.
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. september 2011 - 01:23 #9
Nånå..

Ja men altså det er bare helt iorden, selv tak for hjælpen og god weekend...