Avatar billede pggotfred Nybegynder
08. september 2011 - 20:26 Der er 14 kommentarer

NAS/FTP-server adgang via TDC Box og D-Link DIR-825

Jeg har en Verbatim NAS (NAS)som virker godt på det interne netværk, men nu vil jeg også gerne kunne få adgang til den udefra.
Jeg har TDC Box (TDC) med D-Link DIR-825 (D-Link) router (pga. bedre WLAN).
Jeg har følgende IP-adresser:
udefra: 93.161.XX.XX (dynamisk som er omdøbt via dtdns.com)
D-Link i TDC på ip: 192.168.1.16
D-Link direkte:192.168.0.1
NAS på D-Link: 192.168.0.102 (statisk)
Jeg mener bestemt, at jeg har fået port 21 åbnet i D-Link'en til 192.168.0.102.
I TDC er LAN servere sat således:
D-Link Router,Ja,TCP,1,64000,22,192.168.1.16
MEN jeg har ikke forbindelse - har testet via PC med 3'modem og via g6ftpserver.com.
Noget har jeg gjort forkert eller mangler - for det virker ikke!
HJÆLP!
Avatar billede splitbus Nybegynder
21. september 2011 - 09:45 #1
I din TDC Box kan du tilladelse til at en af portene i den kan nås udefra, her indtaster på IP på NAS
Avatar billede pggotfred Nybegynder
23. september 2011 - 08:06 #2
Tak for input, men det virkede ikke for mig.
Min NAS er tilsluttet min D-Link der igen er tilsluttet TDC Box'en.
Så desværre er jeg ikke kommet igennem endnu.
Avatar billede splitbus Nybegynder
23. september 2011 - 11:17 #3
Har du fundet punktet i TDC Boksen, for det burde være det, der spærrer ?
Avatar billede pggotfred Nybegynder
23. september 2011 - 18:56 #4
ja, jeg har åbnet port 21 for adressen til NAS'en, men det er jo en adresse tildelt på D-Link'en...NAS på D-Link: 192.168.0.102 (statisk)Adressen til D-link'en på TDC-box'en er 192.168.1.16
, men jeg kan ikke få lov at åbne for samme port til begge adresser i TDC-Box'en.
Mit problem er jo nok det "jump" jeg har været nød til for at få stabilt og hurtigt WiFi, hvilket TDC-box'en ikke kan levere...

Tak for din følgen op!
Avatar billede splitbus Nybegynder
23. september 2011 - 20:47 #5
Har du prøvet at ha NAS direkte på TDC Boksen ?

Et gæt er nok at det er D-Link routeren IP adresse du skal åbne for i TDC Boksen og ikke NAS, altså i TDC boks
Avatar billede pggotfred Nybegynder
24. september 2011 - 10:18 #6
Jeg har uden held forsøgt at åbne D-Link adressen i TDC-Boksen og NAS' adresse i D-Link'en.
Det forekom mig naturligt, men det virkede ikke - dog åbnede jeg alle porte til D-Linken i TDC-Boksen og ikke kun port 21? Så jeg vil forsøge kun at åbne port 21....
Ved du om jeg kan få forbindelse "tilbage" fra D-Link'en til TDC-Boksen, hvis jeg placerer NAS'en derpå?
Avatar billede splitbus Nybegynder
24. september 2011 - 12:04 #7
Placere NAS på (Forstår ikke den sidste linie) ?
Avatar billede pggotfred Nybegynder
24. september 2011 - 13:11 #8
Jeg mener- hvis jeg sætter NAS'en på TDC-Boksen og skal have forbindelse til den fra PC'er der er tilsluttet D-Link'en.
Så er såvel NAS som D-Link vel begge "servere" placeret på TDC-boksen.
Jeg har ikke sat det op så D-Link'en fungere som en HUB eller Swits, men blot som en selvstændig router.

Endnu engang tak for din opfølgning!
Avatar billede splitbus Nybegynder
25. september 2011 - 19:31 #9
Jeg ved faktisk ikke om du kan få forbindelse til TDC+NAS fra TDC+D-Link
Avatar billede splitbus Nybegynder
02. november 2011 - 23:21 #10
Har læst at man ikke kan ha en router og der efter en NAS på TDC Boksen
Fandt det på TDCs' hjemmeside :(
Avatar billede pggotfred Nybegynder
12. november 2011 - 14:46 #11
"splitbus" - kan du huske, hvor du så det på TDC's hjemmeside ? - vil være glad for at få et link dertil...
På forhånd tak!
Avatar billede splitbus Nybegynder
12. november 2011 - 21:33 #12
Har lige kigget lidt rundt på tdc.dk, men kan desværre ikke finde det igen :(
Avatar billede splitbus Nybegynder
11. januar 2012 - 18:42 #13
Så væltede jeg lige over det omtalte link
Håber det kan hjælpe dig

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180
Avatar billede pggotfred Nybegynder
12. januar 2012 - 11:36 #14
Tak!
Men så forstår jeg det sådan at jeg ikke kan få remote adgang gennem TDC's box - så kan jeg jo ikke få en løsning.
Det må jeg leve med til jeg skifter leverandør