Avatar billede dr_femmer Nybegynder
06. september 2011 - 08:19 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Xp kan ikke lukke ned

Hej. Jeg har et problem med min bærbare Lenovo PC T500 med win xp, sp3. Når den kører med netværkskablet i kan den ikke lukke ned. Står bare og stener ved blå skærm, efter logoff billedet. Hvis den køre trådløst er der ikke nogen problemer.
nogen ideer.
Avatar billede Biotwix Nybegynder
06. september 2011 - 08:32 #1
Højreklik på skrivebordet og vælg
"Ny", gå ud i sidemenuen og vælg "Genvej"
I det vindue der kommer frem skriver du:
shutdown.exe -s -f -t 0
Klik på "Næste", her kan du kalde den nye genvej, hvad du har lyst til.
Klik på "Udfør", nu har du en ny icon på skrivebordet..
Højreklik på denne og klik på "Egenskaber" i det nye vindue klikker du på "Skift Icon"
I det vindue der nu kommer op klikker du bare på "OK"
Nu får du en masse iconer at vælge imellem, vælg en og klik på "OK"
Klik på "Anvend" og på "OK"
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. september 2011 - 08:41 #2
Jeg er lidt nysgerrig...
Hvad gør alle de parametre?
Avatar billede dr_femmer Nybegynder
06. september 2011 - 09:01 #3
tak for svaret, men det løste desværre ikke problemet, den hænger stadig.
Avatar billede helt83 Nybegynder
06. september 2011 - 09:06 #4
Hej John_stigers

-s = shutdown
-f = force
-t 0 = ventetid før den begynder at lukke ned 0= med detsamme

mvh
helt83
06. september 2011 - 09:08 #5
<Biotwix>: Det løser da ikke det oprindelige problem / spørgsmål... Og den vil sansynligvis 'hænge' alligevel...
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. september 2011 - 10:00 #6
Prøv om du i kontrolpanel
kan Tilføje ny hardware
tilføj ny enhed (vælg på liste)
vælg APM - ældre versioner
Avatar billede dr_femmer Nybegynder
06. september 2011 - 10:17 #7
desværre er der heller ikke mulighed for at tilføje APM, eller måske hedder det noget andet?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. september 2011 - 10:38 #8
Prøv at sætte XP skiven i gå til kør skriv  "sfc /scannow"  eller kopier komandoen uden"" tryk ok.
Avatar billede helt83 Nybegynder
06. september 2011 - 11:17 #9
hej dr_femmer

prøv lige engang at kør msconfig (tryk på start, kør og skriv msconfig)  fjern alt der ligge under fanen start ( vælge deaktiver alle ), genstart pc.

Prøv herefter så at luk pc ned. Hvis du så kan det, skal du "bare" finde ud af hvilket program der skaber problemerne.

mvh
helt83
Avatar billede dr_femmer Nybegynder
06. september 2011 - 11:18 #10
hvad hvis jeg ikke har xp skiven, mener recovery delen ligger på pc'en da den blev købt med alt installeret.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. september 2011 - 11:48 #11
Prøv alligevel at køre komandoen også uden CD isat.
Avatar billede dr_femmer Nybegynder
06. september 2011 - 12:37 #12
poko1, så har jeg prøvet at køre kommandoen, men den hænger stadig?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. september 2011 - 12:48 #13
Så har jeg kun et bud tilbage start stifinder højreklik på C: drevet tryk på egenskaber
Tryk på funktioner .tryk undersøg nu sæt flueben i begge felter genstart PCén
Det kan tage en del tid.
Avatar billede Jensen DK Novice
06. september 2011 - 13:24 #14
Gå ind i enhedshåndtering vælg systemenheder klik på krydset, hvis bundkortsresurser står mere end en gang, så slet dem nedefra så der kun er en tilbage.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
06. september 2011 - 18:34 #15
prøv at hente programmet user profile hive cleanup files - det er et lille program der hjælper med til at lukke processer ned der måtte hænge under nedlukning af pc

http://download.cnet.com/User-Profile-Hive-Cleanup-Service/3000-2094_4-10630881.html
Avatar billede dr_femmer Nybegynder
12. september 2011 - 09:32 #16
Hej alle. Tak for jeres svar, men har stadig det samme problem.
Det underlige er at det kun er når jeg har lan stikket sat i, når den køre trådløst er der ingen problemer.
att: cyberspace, har installeret progammet men intet resulttat.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. september 2011 - 21:10 #17
Har du været i bios og set om du har sat wake on lan aktiv?
Avatar billede dr_femmer Nybegynder
13. september 2011 - 09:19 #18
@ poko1. wake on lan står til aktive, skal slå det fra?
13. september 2011 - 09:26 #19
JA !!!
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. september 2011 - 09:29 #20
Det er i hvertfald store chancer for at problemet ligger begravet der!
Avatar billede dr_femmer Nybegynder
14. september 2011 - 08:36 #21
tja det virkede desværre heller ikke. Der virker som om at hvis jeg lukker ned 30 min efter den er startet, så kan den godt lukke. Men efter en hel arbejds dag, så kan den ikke.
Avatar billede dr_femmer Nybegynder
06. januar 2012 - 14:28 #22
Tja intet hjalp, men kan se at problemet kun opstår når jeg slå mit trådløse netværk fra.