Avatar billede DelPost Nybegynder
01. september 2011 - 15:01 Der er 7 kommentarer

Næsten sort skærm

Hej.

Jeg har et problem med min HP 8560W, som er i en docking station normalt. Den kan den ene dag virke helt fint når jeg tager den med hjem, og den anden dag virker backlight ikke på den. Altså så den har næsten helt sort skærm, men tager man en lygte og lyser på den kan man godt se hvad der sker på den.

Når jeg docker den og kører dual screen, kan jeg sagtens se noget på en eksterne skærm. Og så når jeg slukker den helt, og tager den ud af docken, og med hjem, kan den også virke fint nok, men ryger den så i standby, har den næsten sort skærm når jeg vækker den igen. Og smider jeg den så i dock (på arbejde) igen, så kan det være den bliver normal igen, og det kan også være den ikke gør. Det er lidt tilfældigt om den gør eller ej.

Er der nogen der har nogen forslag til hvad man kan gøre?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
01. september 2011 - 15:59 #1
bare for at være sikker .. så har du prøvet at justere lysstyrken på skærmen når den er mørk.. ikk ?

gøres typisk ved at holde FN knappen nede og klikke gentagne gange på "LYSERE SKÆRM" knappen, types med et sol-agtigt ikon.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2011 - 16:04 #2
Kan måske være din ledning mellem skærm er dårlig, så den ind imellem har forbindelse.
Har du prøvet at rokke med skærmen når den ikke virker?
01. september 2011 - 16:26 #3
Det er et problem med BackLight!!!

Det kan være at når den er tilsluttet docking station, så er spændningen en lille smule anderledes, så BackLight godt/måske kan starte op ...
Avatar billede DelPost Nybegynder
02. september 2011 - 08:26 #4
Jeg har prøvet at skrue på brightness :)

Den er vist mere og mere tiltagende den fejl, for de sidste par dage har skærmen være nedtonet helt hver gang jeg har startet bærbaren.

Jeg tror det er et problem med backlight. Kan man aktivere det nogen steder, eller nogen forslag til hvordan man får gang i det igen?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2011 - 18:07 #5
Hvad endte denne med?
Avatar billede DelPost Nybegynder
26. september 2011 - 09:05 #6
At jeg fik HP til at sende mig en ny skærm, da jeg ikke kunne finde andre løsninger :)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2011 - 12:16 #7
Okay. Så er det vel bare at lukke her?