Avatar billede petert Forsker
01. september 2011 - 10:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Software til Site SURWAY

Hej Er der nogle der kender software så man kan lave site surway for at kontrolerer sinalstyrken/båndbredden på trådløse netværk.

Jeg mener at have hørt at der findes noget software hvor man eks. kan indlæse en tegning af et storrums kontor, og hvis man så opstiller nogle hotspot intermistisk hvor man mener det er bedst. Derefter starter man programmet på en bærbar og går systematisk gennem lokalet, efter afslutning kan man se om der er nogle "døde" områder og/eller se om kvaliteten af det trådløse netværk.

MVH
Petert
Avatar billede m_soender Nybegynder
02. september 2011 - 21:52 #1
Der er noget der hedder Airmagnet fra Fluke mener jeg. Den kan gøre det som du forespørger på, og du kan også teste hvis du har access punkter der forstyrre dig..Hvis det skal koste gratis har jeg ikke nogen ide. Det netkort der skal bruges til airmagnet skal være supportert af programmet så det er værd lige at tjekke
Avatar billede petert Forsker
05. september 2011 - 11:00 #2
Hej tak for indlæg det må godt være et betalings software. Kender du så andre
Avatar billede m_soender Nybegynder
07. september 2011 - 08:55 #3
Nej, det er desværre lige det eneste som jeg kender til.
Avatar billede petert Forsker
24. oktober 2011 - 08:54 #4
Jeg lukker dette
Tak for hjælpen
Petert