Avatar billede johnnylassen Seniormester
31. august 2011 - 19:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Manglende kant i højre side af layout.

Jeg sidder og roder med noget hjemmeside. Den er lavet med nogle tabeller og et CSS script. Men når jeg laver siden i Frontpage ser det fint ud i designvisning. Men når den loades op til et websted mangler der fylde og farve i den røde kant i højre side. Kanten burde jo være ens hele vejen rundt. Endvidere er kanten tynd omkring billedet.
Jeg har prøvet alt inden for faver, margen m.m. Intet hjælper.
Se oplag til siden her: http://t-b-a.dk/default.html
Nogen der har en ide om hvad der kan gå galt?
Avatar billede Vixo Novice
31. august 2011 - 20:03 #1
Hos mig siger den at du har brugt en lidt underlig kode (jeg hvertfald aldrig har set), i din css kode til at farve dit border.
Hvis dette er tilfældet så brug i stedet bare:

border: solid 2px red;

evt. skift "red" ud med #ffffff; selvfølgelig med den kode der giver den røde farve.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 20:18 #2
Jeg ser det her i forskellige browsere:

IE8 og IE9: De røde rammer er ens alle steder. Venstremenuen har teksterne centeret.
Firefox (3.6.x og 4.x): Kun den ydre ramme er rød, og er i forskellige gråtoner andre steder eller manger. Venstremenuen har teksterne venstrestillet.
Opera (9.64 og 11.5): Kun går rammer i forskellige nuancer. Venstremenuen har teksterne centreret.
Safari (4.x og 5.x) og Chrome (13.x): Røde rammer som IE8. Venstremenuen har teksterne venstrestillet.

Der bliver brugt en masse attributter i dine tabeller til borders og farve. Måske værd at fjerne dem og kun bruge css til at style med.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 20:26 #3
Frontpage har vist heller ikke eksisteret de sidste mange år ( kan godt lide de tabeller der kun har en enkelt celle :) ). I dag mener jeg microsoft har et andet navn for deres værktøj til at lave websider med. Jeg ved ikke om det findes i en gratis version.
Ellers er der sikkert andre alternativer til nemt at lave en hjemmeside.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 20:29 #4
Hvis du vil tjekke hvordan hjemmesiden ser ud i forskellige browsere på forskellige platforme, så kan man f.eks. gøre det hos browsershots:
http://browsershots.org/
Avatar billede johnnylassen Seniormester
20. september 2013 - 09:26 #5
lukker selv