Avatar billede LuckyJack Nybegynder
31. august 2011 - 13:47 Der er 1 kommentar

Tæl antal billeder i en mappe

Opgave:
Jeg er ved at lave et kunde-galleri, hvor man kan trykke på de forskellige kunder, og så dukker et galleri op med billede-eksempler fra netop den valgte kunde.

Problem:
Der er ikke lige mange billede-eksempler til hver kunde, og de ligger i hver deres mappe på samme niveau. Jeg leder efter en måde hvorpå jeg kan tælle antal filer som ligger i en mappe og gemme tallet i en variabel.

Nogen idéer?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
31. august 2011 - 14:51 #1
Det nemmeste du kan gøre er at finde ud af antallet via et server side script (PHP/ASP.NET/ASP) og så bruge det.

Du kan ikke spørge en server vha. af JS uden at der på serveren ligger et script der kan tælle antal filer i mappen.