Avatar billede ej147 Nybegynder
31. august 2011 - 01:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Access 2010 - eksempeldatabasen Elever.

I Access 2010 medfølger en eksempel database ved navn "Elever" og når man i den har indtastet et par elevnavne, har man mulighed for - samme sted - at søge på den enkelte elev i det felt, der hedder "gå til".
Lige præcis den funktion kunne jeg godt bruge i min egen database, men hvordan laver man den?
Jeg kan ikke gennemskue den, er der mon nogen her, der kan?

mvh Erik
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
31. august 2011 - 07:56 #1
Hvis det er det lille felt for neden hvor du kan taste søgekriterier, så mener jeg da at det altid er med i 2007 og 2010 hvis du har navigationsknapperne slået til på formen.
Jeg har aldrig fundet noget der kan slå det til og fra uden at det også skjuler navigationsknapperne.
Avatar billede ej147 Nybegynder
31. august 2011 - 11:49 #2
Det er ganske rigtigt et søgefelt, men hvordan får man den funktion i sin Form?
Avatar billede ej147 Nybegynder
31. august 2011 - 12:18 #3
@hugopedersen
Tak og være dit indlæg fik jeg fundet frem til løsningen :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
31. august 2011 - 12:21 #4
Jamen hvis du har navigatoren på di form, så bør søgefeltet også være der.
Dog kan det ske at den forsvinder hvis din form er for smal!
Avatar billede ej147 Nybegynder
31. august 2011 - 12:37 #5
Det begynder at virke :-)
Dog undrer jeg mig over, at det virker perfekt, hvis jeg har mange poster i tabellen og ikke hvis jeg har få??
Der er også færre muligheder for at indstille søgefunktionen med få poster - besynderligt :-!