Avatar billede TouchdownDK Nybegynder
29. august 2011 - 20:15 Der er 8 kommentarer

Printer på netværk er langsom!

Hej alle eksperter... :)

Først lige udstyret det drejer sig om:
En HP 5280 printer som er tilsluttet en NAS - Iomega Home Media Network Harddisk. Denne NAS er så tilsluttet min Netgear WGR614v6 router.

Problem:
Når der bruges en computer (med XP pro.) så vil den ikke altid printe, der kan gå op til 10 min. fra at man har trykket print til der sker noget. Andre gange timer forbindelsen ud med en fejlmeddelse om at printeren ikke er sat til med mere. Der står dog under kontrol panel at den er "Klar"
Det sjove er så at når jeg printer fra min MacBook Pro så er der bare ingen fejl, og den printer med det samme!

Firmware på Router og Nas er up to date. Jeg har også prøvet at geninstallere printer på computerne op til flere gange. Alt uden held.. Er der nogen som kender en løsning?

Venlig hilsen
Martin
29. august 2011 - 20:16 #1
Er din HP 5280 defineret som FAST IP adresse ?
Avatar billede TouchdownDK Nybegynder
29. august 2011 - 20:19 #2
Ja, jeg har givet min NAS en fast IP adresse - eller en reserveret som der står i mine router indstillinger..
29. august 2011 - 20:22 #3
Men er PRINTEREN defineret som fast IP ?
Hvilken 'navn' bliver der udskrevet til ?

Når du udskriver er det så til en IP eller til et 'navn', som systemet så selv skal finde vej...
Avatar billede TouchdownDK Nybegynder
29. august 2011 - 20:23 #4
Okay.. Ja den har også et fast navn, mener det er 192.168.1.5/printer1
29. august 2011 - 20:40 #5
Check at det er den IP der udskrives til ?
Avatar billede TouchdownDK Nybegynder
29. august 2011 - 20:47 #6
Det er hermed tjekket. Den er sat op til den IP adresse på computerne.
30. august 2011 - 07:52 #7
Hmmm... andre må gerne bidrage...
Avatar billede TouchdownDK Nybegynder
30. august 2011 - 16:27 #8
Ja det ville være dejligt hvis der var en løsning..!