Avatar billede dkhb Mester
28. august 2011 - 19:55 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af brugernavn ved opstart af WIN? Og ændring af PC-navn?

Jeg har lige fået geninstalleret min pc. Nu er det desværre blevet sådan at jeg skal taste et password ind hver gang, hvordan får jeg det væk?

Og hvordan ændrer jeg pc'ens navn. Personen der har geninstalleret pc'en har nemlig stavet mit navn forkert :-(
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. august 2011 - 19:57 #1
Hvilken version af windows?
Avatar billede dkhb Mester
28. august 2011 - 19:57 #2
Hvor er det lige jeg kan se det?
Avatar billede dumle29 Nybegynder
28. august 2011 - 19:59 #3
for at fjerne adgangskoden går du ind i:

windows 7 (muligvis også vista)

kontrolpanel -> brugerkonti og familiesikkerhed -> skift adganskode til windows

sidstnævnte står under overskriften brugerkonti helt til højre med blå skrift.

her efter trykker du på fjern adgangskoden, hvor du vil blive bedt om at taste din kode ind.

her kan du også ændre dit kontonavn.

hvis du har et andet styresystem så skriv det, og så skal jeg forsøge mig at hjælpe :)
Avatar billede dumle29 Nybegynder
28. august 2011 - 20:01 #4
højreklik på computer og vælg egenskaber

led efter om det er windows 95 / windows 98 / windows 2000 / windows xp / windows vista / windows 7
Avatar billede dumle29 Nybegynder
28. august 2011 - 20:04 #5
virkede det? kan se at du har accepteret mit svar :)
Avatar billede dkhb Mester
28. august 2011 - 20:10 #6
Ja det virkede. Nu er der kun ved mappen under brugere mit navn er stavet forkert, og der kan jeg ikke F2 for omdøb, eller højreklikke og omdøbe.

Jeg ved dog stadig ikke hvilken WIN udgave jeg har.
Avatar billede dumle29 Nybegynder
28. august 2011 - 20:14 #7
ok først skal vi lige have fastsat en ting

har du en søgebox i din start menu?

ja:
skriv: "winver" og tryk enter (skriv det uden "")

nej:
tryk på din windows tast, den mellem CTRL og ALT, og r sammen tidig.

skriv: "winver" og tryk enter (skriv det uden "")

kilde:
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/help/which-version-of-the-windows-operating-system-am-i-running
Avatar billede dkhb Mester
28. august 2011 - 20:18 #8
Ahh super så har jeg Vista version 6.0
Avatar billede dumle29 Nybegynder
28. august 2011 - 20:27 #9
okay, du skal bare lige vide at der er forskellige versioner af vista (ikke bare 6.0) der skulle gerne stå noget med ultimate, eller home premium eller ligende :)
Avatar billede dkhb Mester
28. august 2011 - 20:31 #10
Det er home premium.
28. august 2011 - 21:34 #11
... den "forkert-stavet-brugermappe" kan du IKKE omdøbe.
Du kan oprette en NY bruger, med det rigtige navn. Logge ind med DEN bruger, check at ting og sager virker/er der. SÅ slette den "forkert-stavet-bruger"  ...

Nu skriver du *Vista* - Du har vel alle opdateringer på ? Incl "Vista ServicePack2" (I skrivende stund) ???
Avatar billede dkhb Mester
29. august 2011 - 20:08 #12
karise_larry: tak for hjælpem med brugernavnet, har nu fået det rettet.

Hvordan ved jeg om jeg har servicepack2?
29. august 2011 - 20:15 #13
[Start] ... [Kontrolpanel] [System] ...
Avatar billede dkhb Mester
29. august 2011 - 20:19 #14
Der står Service Pack 2 :-)
29. august 2011 - 20:22 #15
... som det i skrivende stund bør (skal) være til Vista* ...