Avatar billede cars79 Nybegynder
28. august 2011 - 14:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm efter windows opstart

Hej Alle eksperter.

Jeg har et stort problem.
Min kun 1 måned gammel computer er gået helt i sort. Når jeg starter den op, når den til det samme sted hver eneste gang. Den loader windows og herefter går den i sort inden skrivebordet skulle komme frem. Jeg har forsøgt at starte den op i fejlsikret tilstand og til sidste kendte konfiguration, hvor systemet virkede, dog med samme resultat, sort skærm. Jeg har desuden sat et grafikkort i, men lige lidt hjælper det. Derudover har jeg forsøgt at i sætte xp cd´en, men har ikke mulighed for at lave repair på systemet da den sorte skærm indtræffer efter at den kører alle filerne igennem . Nogle der har bud på hvad der kan hjælpe. Som situationen er lige nu, har jeg ikke engang mulighed for at vælge formattering....

Computeren har fælgende beskrivelse:

CPU-AMD: Socket AM3 Sempron 140 2.7 GHz
BUNDKORT: Socket AM3 ASRock N68C-S UCC
DVD BRAENDERE(PATA): 22x48 Samsung SH-S222L/RSMS Retail
HARDDISK-IDE(SATA 3,5): 500 GB Seagate Barracuda 7200.12
GRAFIKKORT: 64 MB Grafikkort (Onboard-Shared RAM)
KABINET: Miditower 7511 Sort
STRØMFORSYNING: 450 Watt Strømforsyning
NETVAERK: 10/100Mbit Net (Onboard)
LYDKORT: 16Bit Lydkort (Onboard)
RAM-DDR3-240PINS: 4096 MB DDR3 1333 MHz CL9 Kingston

Grafikkortet jeg har sat i, er et brugt ati, model nummer kender jeg ikke helt præcist.

Håber på i kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Lotte
28. august 2011 - 15:01 #1
Velkommen til E. ...

... siger du at du har førsøgt at STARTE OP på XP CD'en ? Med samme reslutat ???

...har jeg ikke engang mulighed for at vælge formattering.... fra den OPSTARTEDE XP CD ???
Avatar billede WPCS Nybegynder
28. august 2011 - 15:10 #2
Lyder måske som en fejl på bundkortet hvis ikke du får lov at geninstallere styresystem?
Avatar billede cars79 Nybegynder
28. august 2011 - 15:22 #3
Ja den gider ikke at geninstallere, den indlæser en række windows filer og lige inden man får muligheden for at reparer eller slette en partion, går den i sort.Har forsøgt mange forskellige ting, helt uden held. Kan man spore sig frem til noget i bios??.
Den virkede fint i morges, men den begyndte at fryse i billedet og man kunne ikke bruge musen, derfor tvang jeg den til at lukke ned, herefter kunne den starte normalt om, med sidst kendte konfiguration, men efter kort tid, frøs den igen og herefter har den været helt ved siden af sig selv.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2011 - 15:48 #4
din psu (strøm)er ikke ret kraftig men det betyder måske ikke noget men 450 watt er ikke ret meget

den faldt mig lige i øjnene

http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=N68C-S%20UCC&o=All

man sætter første boot i bios til at være cdrom drev eller dvd hvis det er sådan et

eller trykker f8 under opstart og starter den via dvd drev og trykker mellemrumstasten og så skulle du gerne være inde på skiven

har du testet de ram der sidder i den
det skal gøres inden windows startes og man kan enten gøre det med hirens eller ultimate boot cd

http://www.hiren.info/pages/bootcd

http://www.ultimatebootcd.com/

m.v.h
Avatar billede cars79 Nybegynder
29. august 2011 - 15:42 #5
Så forstår jeg godt nok intet.... Efter en dags pause tændte jeg for sjov lige min pc. Så viste det sig sørme at den bare startede op igen uden problemer??? Har i en forklaring på det???
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2011 - 16:01 #6
ikke udmidelbart men noget er der galt

den virker jo lidt ustabil
Avatar billede cars79 Nybegynder
30. august 2011 - 08:37 #7
Ja lige præcis. Kan man fejlsøge på selve computeren i windows??
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 13:37 #8
ja det kan man godt
med denne her

http://www.passmark.com/products/bit.htm

sæt en tilfældig cd i drwvet

m.v.h
Avatar billede cars79 Nybegynder
30. august 2011 - 18:20 #9
Hej Treatmenice.
Så har jeg forsøgt at køre programmet som du foreslog. Den viser ingen errors, så skal jeg opfatte det som om at den blot var ramt af influenza??

mvh.Cars79
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2011 - 19:49 #10
det kan jo bare være strøm

det er stadig min mistanke

m.v.h
Avatar billede cars79 Nybegynder
31. august 2011 - 08:43 #11
Ok. Jeg takker for din tid, kan du ikke smide et svar her på siden, så får du lidt point.
Om ikke andet, så blev jeg klogere på en række andre ting, hvordan du kan tjekke systemet igennem.

Mvh.
Cars79
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2011 - 09:15 #12
ok