Avatar billede madseksperten Nybegynder
25. august 2011 - 13:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

sæt disk til primær

Hejsa.

Jeg var egentligt lige igang med at lave partioner på mine diske. Der er en person der lige har skiftet harddisk, og installeret windows 7 for mig igen.

Jeg har brugt programmet EaseUS til det et par gange, og ville også gøre det denne gang, men jeg får ikke mulighederne for at lave, slette osv en disk.

Jeg læser derfor følgende:

http://www.partition-tool.com/easeus-partition-manager/faq/technical-faq40.htm

hvor der står man skal have en primær disk. Hvis man kigger på billedet af mine diske:

http://imageshack.us/photo/my-images/684/nytbillede.png/

Der står mine diske til "simple" og jeg får ikke nogle muligheder for at lave partioner osv. Hvordan kan jeg ændre mit c drev til primary eller logical. Jeg er lidt i tvivl om hvad den skal stå til , og hvorfor den står til simple nu.

Men ihvertfald, jeg håber der er en der kan hjælpe mig?

Mvh Mads
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. august 2011 - 13:56 #1
Simpel er rigtig nok se dette billede der er måske også nogle løsninger til dig?
http://gratisupload.dk/vis_billede/64302/
Avatar billede madseksperten Nybegynder
25. august 2011 - 20:16 #2
Hejsa.

Mange tak for svaret.

Det ser sådan ud i adminstrationen:

http://imageshack.us/f/717/nytbilledej.png/

Håber du/i har nogle ideer?

Mvh Mads
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. august 2011 - 21:13 #3
Tja det er jo et tilbagevendende problem der kan kun oprettes 4 parioner i Window så du har opbrugt mulighederne hvis du ikke bruger et 3parts program.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
26. august 2011 - 08:48 #4
"Der står mine diske til "simple" og jeg får ikke nogle muligheder for at lave partioner osv. Hvordan kan jeg ændre mit c drev til primary eller logical. Jeg er lidt i tvivl om hvad den skal stå til , og hvorfor den står til simple nu.

Men ihvertfald, jeg håber der er en der kan hjælpe mig?"

Mvh Mads
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. august 2011 - 09:05 #5
Der skal stå simpel! men den skal ikke være sat til dynamisk.
Dit problem er sikkert at du har formindsket dit C: Drev for at frigøre plads men på grund af begrænsninger
Microsoft har lavet kan du ikke formatere den frigjorte del så du skal bruge et værktøj der kan.
"Sådan skal den se ud"
((C:  simpel Grundlæggende NTFS iorden(system,Boot,Sidefil,Aktiv,crashdump,Primær partion))
Avatar billede madseksperten Nybegynder
26. august 2011 - 11:01 #6
hhmm det er nok egentligt rigtig nok med at formindsket c drevet.

Kender du et værktøj/program der kan hjælpe mig?
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. august 2011 - 11:51 #7
Avatar billede madseksperten Nybegynder
26. august 2011 - 12:38 #8
Hejsa.

Det bruger jeg også selv, men de eneste muligheder jeg får er:

http://imageshack.us/f/829/nytbillede2.png/

Nogle ideer her?
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. august 2011 - 13:50 #9
Jeg er først hjemme i aften igen men du skal have disken tilbage til grundlæggende.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
27. august 2011 - 11:06 #10
øv det lyder ikke særlig godt. Skal hele disken formateres igen eller hvordan? Kunne være super fedt hvis du ville guide mig lidt med det?

Mvh Mads
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. august 2011 - 12:35 #11
Der ude hvor der står Disk 0 skal du højreklikke og vælge Grundlæggende.og hvis dette ikke kan lade sig gøre så er der kun den tunge vej! hvis den siger du mister alt så anuler. find en ekstern disk og lav en Windows let overførsel til den.når du så har ny installeret  kører du alt tilbage fra den eksterne disk.
Avatar billede madseksperten Nybegynder
27. august 2011 - 13:35 #12
ok tak for svar. Jeg  må sige du er meget utydelig i dine svar.
Du beskriver ikke hvor jeg finder tingene henne, og hvad jeg skal gøre. Det ville være lidt bedre du gjorde det fra start af, fordi nu skal jeg så til at spørge dig, hvor jeg finder de funktioner henne.

Hvor står der disk 0. Er det i adminstrationen eller partionmagic, skal man trykke på noget for at få det frem, ligger det under et menupunkt eller, hvad betyder det.

Hvordan laver man en windows letoverførsel, skal man have et program, eller er det en funktion i windows? Hvordan gør man, hvordan indlæser man det igen, skal der bruges noget til at indlæse det igen, tager det hele disken, eller kun windows mappen?

Du skal ikke tage det som om at jeg ikke er glad for din hjælp, men måske i fremtiden tænkte over at komme med et lidt mere guidende svar.

Mvh Mads
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. august 2011 - 13:50 #13
Hvis du mener det er mig der er utydelig hvorfor går du så ikke tilbage i tråden og ser hvad jeg har sendt i #1 så kunne det være det ikke var så utydeligt endda :-(
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. august 2011 - 15:15 #14
her ligger let overførsel
http://gratisupload.dk/vis_billede/64564/
Avatar billede madseksperten Nybegynder
11. september 2011 - 19:54 #15
hejsa poko.

Tak for hjælpen, der kom ikke rigtig noget ud af det, så skal vi ikke dele pointene?
ligger du et svar?
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. september 2011 - 20:58 #16
Behold dem blot.:-)