Avatar billede Slettet bruger
24. august 2011 - 12:40 Der er 21 kommentarer

drev mangler efter inst. af win 7

Hej, efter at have installeret Win 7, er jeg nu i den situation af windows ikke kan finde DVD/CD drevet, har søgt på nettet og fundet flere muligheder men ingen af dem virker.
Under enhedshåndtering er der ingen DVD/CD drev.
Der er ingen Lower/upper filter i Regedit.
Og da der er en HP er der ikke mulighed for at ændre IDE instillinger i BIOS.

Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg får drevet tilbage?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2011 - 12:49 #1
Glemte at skrive at drevet virker, i den forstand, at det kan åbne og når man fylder en skive i spinner den op, men så sker der ikke mere
Avatar billede haverslev Novice
24. august 2011 - 12:57 #2
2 Ting du lige kan prøve.

1 den nemme:
http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/da

2. den lidt besværlige:
Prøv følgende. Klik på Start - Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  -  Genstart Pc`en.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2011 - 13:14 #3
Tak for svaret

1. har prøvet Microsoft FixIt, den kan ikke hjælpe da den ikke kan finde drevet.

2. Der er ingen Upper- eller Lowerfilter i regedit
Avatar billede haverslev Novice
24. august 2011 - 13:21 #4
Prøv at gå i enhedshåndtering og se om du kan se drevet der.
H-klik på dit CD/DVD drev hvis det er der og vælg fjern
Genstart maskinen og lad den selv finde og installere det igen
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2011 - 13:26 #5
Det er ikke i enhedshåndtering
24. august 2011 - 13:37 #6
Tanke: Har det virket før i evt. tidligere instalation ? Med samme HARDWARE opsætning ?

Er Harddisk / CD/DVD drev den 'gammelbags' EDI (PATA) baseret ?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2011 - 13:48 #7
Det virkede før, med vista på maskinen, intet er ændret udover instalation af win 7.

Ved ikke om de er EDI (PATA) baseret
24. august 2011 - 13:56 #8
Fabrikat, model, type på 'dyret' ?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2011 - 14:03 #9
HP Pavilion DV9812oe
Avatar billede haverslev Novice
24. august 2011 - 14:10 #10
Vend lige dyret om i slukket tilstand og med batteri ude.

Der sidder så en skrue som der sikkert er vist et cd-drev på - den skruer du ud og lige så stille lister cd/dvd - drevet ud.

Start maskinen og lad den registre at der IKKE er drev i.
Sluk maskinen og montere drevet igen
Start og lad den registre osv.
24. august 2011 - 14:22 #11
PS: Det er en SATA baseret - så min evt. tanke kan ikke bruges ...
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2011 - 14:47 #12
Har prøvet at starte den uden drev i og derefter med drevet igen, det gør ingen forskel.
Den prøver ikke at installere det igen, som om den ikke har "glemt" at det har været i, dog uden at virke
Avatar billede haverslev Novice
24. august 2011 - 14:54 #13
Gør det samme en gang til, men nar du skal starte op UDEN drevet i, så gå i BIOS og lav en "default settings" - husk at gemme og lad den starte op, så den rigstrere at der ikke er drev ig - sluk osv.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2011 - 15:12 #14
Virker stadig ikke :-)
24. august 2011 - 16:33 #15
... og din WIN7 er instaleret via selvsamme drev ?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2011 - 18:22 #16
Nej den er instaleret via USB pen
24. august 2011 - 18:30 #17
Hmmm... det kan måske forklare noget ???
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2011 - 18:45 #18
Ja? men hvordan får jeg drevet frem i Windows igen
Avatar billede haverslev Novice
24. august 2011 - 18:53 #19
Der er ikke drivere til W7 på HP`s hjemmeside, til din maskine

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=3717228&lc=da&cc=dk&dlc=da&lang=da&cc=dk

Så prøv at hente Slimdrivers og se om den kan finde en passende W7 driver til dit chipset.
http://www.driverupdate.net/
Avatar billede haverslev Novice
19. september 2011 - 19:19 #20
Skal vi have lukket her ?

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 12:21 #21
Ved at benytte slimdriver fandt den nogle driver til div. modem og lign. samt nForce management, men dette hjalp ikke på problemet.

Prøvede så at installere XP, via usb. installationen kunne formatere men da installation skulle fortsætte manglet en HAL.dll

Fik derfor igen installeret Win7 via usb. dog stadig uden at kunne finde drevet.

Så har stadig ikke fundet en løsning på problemet