Avatar billede WiiCanDoBetter Nybegynder
19. august 2011 - 07:17 Der er 7 kommentarer

Quicktime på en iPad 2

Hej med jer.

Jeg er den lykkelige ejer af en iPdad 2 og har et lille problem. Nu er det ikke fordi jeg skal gøre reklame for min egen side, men på softmodding.dk/forum har vi en shoutboks. Når man skriver i den siger den en lille ding lyd så man kan høre når der bliver skrevet. Det virker fint i IE og FF og diverse browsere bare ikke på min iPad 2. Lyden er Quicktime, er der noget man kan gøre for at få det til at virke på en iPad?
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. august 2011 - 10:54 #1
Avatar billede WiiCanDoBetter Nybegynder
19. august 2011 - 11:03 #2
Du skal have mange tak. Jeg giver det vidre til ham som koder min side. Jeg vender tilbage når det er testet.

God weekend.
Avatar billede WiiCanDoBetter Nybegynder
02. september 2011 - 22:01 #3
Nu har vi testet det. Min webmaster har lavet denne test side med koden i http://softmodding.dk/test.htm Er der nogen som vil teste den på en ipad eller andet æble udstyr, der kommer nemlig ikke lyd på min ipad 2 :( Tryk F5 nogle gange, kommer der lyd?

Er der nogen som har forslag til hvorfor der ikke kommer lyd og som måske har en ny ide vi kan teste, jeg ville så gerne have lyd fra shoutboksen på min ipad :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. september 2011 - 16:37 #4
Ingen lyd på min ipad 1 heller...
Avatar billede WiiCanDoBetter Nybegynder
04. september 2011 - 19:35 #5
Ok, tak for det jakobdo.

Er der gode forslag til hvordan vi får den lyd frem på en ipad?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. september 2011 - 19:58 #6
Jeg har læst lidt på det.
Og det tyder på at i ios 3.X, der kunne man afspille en lydfil uden interaktion fra brugeren.
Men i nyeste version, der kan den ikke afspilles automatisk, men kun i forbindelse med en bruger f.eks. trykker på click.
Avatar billede WiiCanDoBetter Nybegynder
05. september 2011 - 20:06 #7
Øv. Så med andre ord så kan det ikke lade sig gøre.

Hvis du er oprettet som bruger af forummet så vil du også kunne se at man trykker retur når man har skrevet sin besked, det er ikke nok med retur, men der skal trykkes på en knap?