Avatar billede MIKKELTOPLI Nybegynder
12. august 2011 - 22:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win7 installation looper

Hej, jeg har i dag modtaget min nye bærbar, den er blot tre uger gammel da jeg købte den af en der ikke kunne bruge den alligevel. Sagen er den at jeg fra start ville give den en formatering, hvilket er resulteret i at jeg slet ikke kan få den tændt. Jeg har de sidste 5 timer forsøgt at få win7 installeret igen (Det var installeret før..) uden held.

Det der sker, er at den efter installationen, hvor man har skrevet computernavn etc. rebooter, da den når til windows og man ser markøren, rebooter den. Sådan lod jeg den stå i en time først, da der jo som bekendt stod at den ville reboote en del gange under installationen, indtil jeg indså at der nok var et problem.

Jeg har søgt og søgt, men har ikke kunnet finde en løsning på problemet.

Bærbaren er en ASUS X53Sv, præcis magen til denne: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=637998#info

Håber virkelig nogle kloge hoveder kan løse problemet!
Avatar billede lad Nybegynder
12. august 2011 - 22:27 #1
Det er et stort longshot, men jeg har oplevet mange computere der godt kan installere og så ikke boote. Problemet er at det var Windows XP. Men i hvert fald skulle man indstille en harddisk mode fra AHCI til Compatibility Mode før XP så kunne boote.

Jeg tænker om der kan være en indstilling i BIOS du skal ændre før den vil?

Evt. prøv at se om du kan boote op i VGA eller fejlsikret tilstand.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2011 - 22:29 #2
Prøv at sætte DVDén eller en repair disk i drevet og kør en reperation.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2011 - 22:31 #3
XP kan ikke boote på AHCI, men win 7 kan boote på både AHCI og Sata mode.
Avatar billede MIKKELTOPLI Nybegynder
12. august 2011 - 23:56 #4
Til yderligere information kan det nævnes at jeg har prøvet at finde ASUS' drivere, dog stadig uden held til at få det til at lykkes. Desuden er det en ret kompliceret process at installere dem udenfor desktop tilsyneladende, mange af dem siger bare "Failed".

Jeg har desuden forsøgt med en anden win7 cd, stadig med samme problem.

TA13: Desværre virker en reperation ikke, har også prøvet at genformatere et par gange nu.

Prøver videre og holder jer opdateret
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2011 - 00:15 #5
Du har ikke brug for Asus drivere for at indstallere win7. De skal først indstalleres bagefter.
Win7 skulle kunne boote på det hele, men der er jo ikke noger forgjort i at prøve forslaget fra "lad" og gå i bios og sætte AHCI til, hvis det ikke allerede er det. Det er under "Adwanced" og "Storage" Sata mode.
Hvis det bliver ved med at drille, kan det skyldes, at der ligger noget "gammelt" på harddisken som får det til at kokse. Det er sådan, at en formatering ikke fjerner alt det som lå der i forvejen, det sker kun ved en overskrivning af hele C- drevet eller hele disken.
Det kan gøres med en gratis version af Killdisk. Den køres kun 1 gang, så er der rent. Jeg forstod, at du har en Win7 DVD. Killdisk rydder ALT, også en Aisa partition med windows Recovery.
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede MIKKELTOPLI Nybegynder
13. august 2011 - 13:28 #6
Hej, jeg prøvede at starte forfra endnu engang igår, for da ikke at formatere men slette den recovery partition som ASUS havde lavet, og den partition på 600gb som lå der i forvejen. Efter jeg havde gjort dette kunne jeg få den ind på desktop igen, og indtil videre ser det ud til at fungere som det skal.

Tak for hjælpen ellers :-)
Avatar billede MIKKELTOPLI Nybegynder
13. august 2011 - 13:32 #7
Hvis andre får samme problem kan det anbefales at prøve som beskrevet ovenover, i stedet for at formatere den forhenværende partition, så prøv at slette den helt. Det fungerede i hvert fald for mig ;-)