Avatar billede den33 Nybegynder
10. august 2011 - 11:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

faronics core, Dcom, WMI virker ikke?

Jeg har i meget lang tid forsøgt at få Faronics core http://www.faronics.com/ til at fungere uden held.

Faronics core er et program hvor jeg kan administrere de enkelede clienter og de programmer som faronics har på dem, Deep freeze osv.

faronics henviser til denne hjemmeside http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa389286%28v=vs.85%29.aspx
Men så meget haj er jeg heller ikke at forstå 100% hvad de skriver.

Min opsætning er som følger.

1 stk. windows xp pro (fungere som Faronics core server)

50 stk. clienter, windows xp pro, med 2 profiler på, en default bruger og en administrator. Default bruger logger automatisk på når maskine starter.

De er alle i samme workgroup.

Problemet er at jeg kan ikke få kontakt til mine clienter, jeg kan godt se dem i faranocis consol men jeg kan ikke få kontakt til dem. (jeg skal lægge en agent på for at få lov til at styre dem.)
Når jeg forsøger at lægge en agent på for jeg en RCP timeout.
jeg har 1 maskine hvor det er lykkes på!!!!? har ingen ide om hvorfor.??!! Alle maskiner er det samme image, så jeg forstår ikke hvorfor det kun lykkes på den ene.?

Er der en der kan hjælpe mig lidt her. :) jeg takker.
Avatar billede jholmp Nybegynder
10. august 2011 - 15:52 #1
Hej,

Det lyder som om dine klienter har en firewall, som blokere for forbindelsen fra din Core server og til klienterne. Ligeledes skal Fil og Print Deling samt Fjernskrivebord typisk være slået til på dine klienter for at du kan "pushe" en agent ud til dem.

Hvis dine licenser til DeepFreeze eller et andet Faronics produkt er købt hos Completeware (www.completeware.com) er du velkommen til at ringe til os og få hjælp evt. via en remote-session.

Hilsen
Jesper / Completeware
Avatar billede den33 Nybegynder
18. august 2011 - 10:50 #2
Hej Jesper

Ja de har firewall på, men det burde jo ikke være en hindring.
Ikke særligt smart hvis man skal rundt på samtlige maskine for at slå firewall til og fra.

Faronics har også være på denne sag, uden held.

Vi har købt igennem ccpro, desværre :)
Avatar billede den33 Nybegynder
27. september 2011 - 11:11 #3
lukket