Avatar billede cooney Nybegynder
09. august 2011 - 17:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kvalitetstab ved brug af VGA til DVI omformer?

Hej

Jeg har købt en Digitus box, så jeg kan benytte én skærm samt et sæt mus + tastatur til to computere. På den måde kan jeg skifte imellem computerne uden megen bøvl. Mit spørgsmål lyder: boxen understøtter kun VGA og ikke DVI. Kan jeg forvente kvalitetstab, hvis jeg bruger VGA + en VGA til DVI omformer? Og er der evt bud på en anden løsning?

Venlig hilsen

Jakob
09. august 2011 - 18:00 #1
... du mener vel DVI -> VGA adaptor ?
http://pcdownload.asia/Dvi-to-VGA-adapter2.jpg
Avatar billede cooney Nybegynder
09. august 2011 - 19:01 #2
Ja, naturligvis :)
09. august 2011 - 19:16 #3
... kommer jo (også) an på

* Skærmstørrelse
* Opløsning
* Dine øjne
Avatar billede cooney Nybegynder
09. august 2011 - 19:31 #4
Skærm: 22" AOC skærm
Opløsning: 1920 x 1080

Og med kvalitetstab mener jeg ex. opdateringshastighed, farver osv. Jeg spiller en del nyere spil eksempelvis.
09. august 2011 - 21:07 #5
Skærm 'klarheden' kan virke lidt mere 'sløret', men det er meget svært at se forskel! Der skal størrer skærme til for at bedømme forskel...

...opdateringshastighed, farver osv... - ikke noget problem!
Avatar billede cooney Nybegynder
28. december 2011 - 12:49 #6
Tak, endelig fik jeg svaret - og forhåbentligt delt point ud.
28. december 2011 - 19:44 #7
... tja - til dig selv ?