Avatar billede KHHP Juniormester
07. august 2011 - 20:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Internetdeling

Hej
Jeg sidder og skal have delt min internetforbindelse fra min bærbare med Windows 7 64-bit til min stationære Mac(uden wi-fi), men den "normale" vej, med at åbne netværks- og delingscenter og vælge "rediger indstillinger for netværkskort" og så markere min indgangs- og udgangsforbindelse og så vælge "sammmenknyt forbindelser" virker ikke. Der kommer ingen internetforbindelse på min Mac. Har det samme problem med en ældre windows-pc der kører Ubuntu.
Som sagt kører min bærbare Windows 7 64-bit med Service Pack 1.
Min Mac kører Mac OS X Snow Leopard 10.6.8 med alle de seneste opdateringer installeret.
Min Mac skriver at Ethernet Adaptor (en0) har tildelt sig selv en IP-adresse og kan måske ikke oprette forbindelse til Internettet.
Alle netværksindstillinger for de implicerede netværkskort, er standardopsætning.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2011 - 21:08 #1
køb en wifi dongle. så burde det problem være løst
Avatar billede KHHP Juniormester
07. august 2011 - 21:35 #2
Det burde kunne løses uden. Det kan da ikke være rigtig at man river pengepungen i stumper og stykker for at få købt en Mac, og så skal man ud og bruge penge for at få den til at kunne komme på nettet.
Nu er det jo sådan at jeg ikke havde oprettet et spørgsmål, hvis jeg ville gå ud og købe en dongle, men nu er jeg af den opfattelse at hvis jeg kan finde flere tusinde guides til at gøre det fra Mac til Windows, skal det også kunne lade sig gøre den anden vej rundt.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2011 - 21:39 #3
hvis du ikke har trådløs netkort i. bliver det nok lidt svært. ellers så prøv med kabel det også det mest stabile
Avatar billede KHHP Juniormester
07. august 2011 - 21:58 #4
Det er jo det jeg har prøvet, jeg har netop koblet dem sammen med et LAN-kabel.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2011 - 22:06 #5
nåh jeg misforstod det. kan du ikke reset indstillingerne på din mac. kender ikke så meget til mac. men du kan vel skrive den samme ip som på din laptop. og port nr. identisk med din windows pc.
Avatar billede KHHP Juniormester
07. august 2011 - 22:24 #6
det gav heller ikke noget.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
07. august 2011 - 22:26 #7
Hvorfor kører du ikke gennem en router?
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
07. august 2011 - 23:11 #8
Hej med dig.

Hvis du forsøger at forbinde 2 pcer sammen uden andre typer netværksudstyr imellem, Skal der bruges et CrossOver Kabel, Vi vil gerne vide mere om dit setup.

//
ZirexDK
Avatar billede KHHP Juniormester
08. august 2011 - 00:30 #9
Hej
Normalt har jeg også en router, men problemet er at jeg netop har skiftet internetudbyder, og derfor har jeg først internetforbindelse fra 1. september. Derfor er min eneste vej ud på internettet via dataforbindelsen på min mobil. Derfor ville jeg dele min internetforbindelse fra min windows computer via et LAN-kabel, der går direkte over i min Mac.
Routeren havde jeg også på min gamle forbindelse, men der kom det jo igennem det kabel der gik fra min udbyders udstyr hen til min router, og har også inden anskaffelse af router forsøgt det med at dele en forbindelse.
På det tidspunkt har jeg selvfølgelig også forsøgt på det, med min gamle stationære PC, der havde 2 LAN-porte, og så min Mac.
Det virkede heller ikke.
Nu tænker I sikkert, hvorfor deler han ikke bare forbindelsen via bluetooth?". Det er ganske simpelt. Min Windows mobiltelefon vil ikke kommunikere med min Mac.
Jeg kan sagtens få det til at virke mellem to windows computere, der kører to forskellige versioner af windows, men alt der hedder Mac og Linux virker ikke.
Avatar billede KHHP Juniormester
20. august 2011 - 09:31 #10
Lukket