Avatar billede jesper-hanzen Nybegynder
02. august 2001 - 12:14 Der er 19 kommentarer

hjemmeside

hvad synes i om mit design? http://users.theroom.dk/jesper/
Avatar billede dumdum Nybegynder
02. august 2001 - 12:15 #1
Det er sådan set fedt nok, men med min isdn-forbindelse tager det lidt lang tid at loade. Men farverne er pæne nok, og matcher hinanden.
Avatar billede annikadk Nybegynder
02. august 2001 - 12:19 #2
Lidt for bred i 800*600 Opera.
Derudover så er den \"fine\" bold i main for stor for os med små opløsninger.
Ellers ser det fino ud.

Men prøv lige selv at kør din opløsning ned
Avatar billede vladimirr Nybegynder
02. august 2001 - 12:19 #3
i IE ser den ok ud, men de billeder på forsiden er dog for store.. det tager også lidt for lang tid på min ADSL at loade siden ind...

//Anders
Avatar billede morten_nielsen Nybegynder
02. august 2001 - 12:20 #4
Jeg syntes at din hjemmeside ser helt fin ud, godt farvevalg, ok knapper håber også indholdet bliver godt :) 9@13
Avatar billede morten_nielsen Nybegynder
02. august 2001 - 12:21 #5
det tog mig omkring 3 sek at loade siden!
Avatar billede dumdum Nybegynder
02. august 2001 - 13:45 #6
Fatter ik at min loader så langsomt engang imellem, ok min forbindelse er heller ik så hurtig, men alligevel.

Hvordan deler man 1 point?
Avatar billede recryl Nybegynder
02. august 2001 - 19:23 #7
Du kan nedsætte loading-tiden kraftigt (hvis du gør det godt, tror jeg du kan halvere den!) hvis du laver dine .jpg-billeder om til .gif og optimerer dem (reducerer antallet af fraver. Så længe du ikke reducerer dem for vildt kan man næsten ikke se forskel). Desuden kan du overveje at fjerne alle de der knap_?.jpg-billeder, og i stedet indsætte en tabel med den baggrund (igen i optimeret .gif format). Så kan du bare skrive teksten på baggrunden og med lidt held få stort set det samme resultat. Det vil med den metode også blive så meget nemmere at opdatere, hvis du f.eks. vil udbygge med flere sider. Hvis du gør alt det, tror jeg du kan halvere loadingtiden. Og så kan du jo bruge den del af dine 10mb du sparer på noget federe, ikk? :D
Avatar billede dumdum Nybegynder
02. august 2001 - 20:50 #8
Så var det ikke mig og min forbindelse alligevel...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
02. august 2001 - 21:10 #9
dumdum -> forsidebillederne fylder cirka 100 kb såvidt jeg lige kan regne mig frem til...
Avatar billede recryl Nybegynder
02. august 2001 - 21:13 #10
Faktisk er det kun 32KB...
Avatar billede vladimirr Nybegynder
02. august 2001 - 21:20 #11
recryl -> 145 kb.
Avatar billede troja Nybegynder
02. august 2001 - 23:12 #12
Designet er flot nok - men det virker lidt selvglad med JESPER smækket op i næsen - link virker ikke, men det kommer måske ?
/troja
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
02. august 2001 - 23:17 #13
Er der NTFS på harddisken.
Hvis det er kan den ikke findes på en FAT32.

//htmlkrede
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
02. august 2001 - 23:17 #14
Undskyld. Forkert spørgsmål. My bad.

//htmlkrede
Avatar billede vladimirr Nybegynder
02. august 2001 - 23:21 #15
htmlkrede -> LOL, det er nok den bedste kommentar jeg længe har set gå forkert i byen !
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
02. august 2001 - 23:23 #16
Jeg skrev med i spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/94664.

Derfor...

//htmlkrede
Avatar billede recryl Nybegynder
03. august 2001 - 00:23 #17
vladimirr: Ja, du har ret. Jeg læste det som \"forsidebilledet\" og ikke \"forsidebillederne\". Det er det der store Jesper-mærke der fylder 32KB.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
03. august 2001 - 09:43 #18
recryl -> Så er vi enige.
Vi er vel også enige om at det er lige rigelidt for forsidegrafik ?
Avatar billede recryl Nybegynder
03. august 2001 - 14:51 #19
Helt klart. Men hvis han blot optimerer sine .jpg-billeder til .gif og gør det effektivt som sagt i ovenstående svar, kan han faktisk reducere vægten så det kun er Jesper-billedet på 32KB man venter på skal loade...