Avatar billede wappa Nybegynder
02. august 2011 - 22:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mangler hjælp kan ikke installere Windows XP home edition

Hej
Har fået en gammel bærbar Fujitsu-Siemens Amilo Pi1505 som var født med Xp media center men er blevet væk fra den forrige ejer.
Og harddisk er total tom.
Har så en original Windows XP home edition OEM vers, som jeg aldrig har fået brugt men jeg så kommer til om jeg ville reparere eller installere XP og trykker på enter så kommer den frem og siger at det ikke er en harddisk i.

Jeg har prøvet med ubuntu..........succes
Jeg har prøvet med Win 98 SE ......succes
Jeg har prøvet med Win 7...........succes
Jeg har prøvet med XP .............ingen succes

Kan også køres med vista men det skrammel skal jeg ikke har installere.

Er det nogen som kan hjælpe mig ......det irriterer mig vanvittig at jeg ikke kan finde ud af hvad det er galt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2011 - 22:48 #1
Du skal sikkert bruge en Xp med SP3 Slipstreamet.
Avatar billede wappa Nybegynder
02. august 2011 - 22:54 #2
ville du forklare lidt nærmere hvad det er ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2011 - 23:02 #3
Det er med sata drivere og det var kun en teori fordi du kan instalere Windows7 og ikke XP og hvis det er en ældre XP så mangler den
Avatar billede wappa Nybegynder
02. august 2011 - 23:06 #4
den har ingen servicepack  .....tror du det er derfor ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2011 - 23:08 #5
i nogle bioser kan ma kære AHCI som ATA eller noget lignende
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. august 2011 - 23:08 #6
Kære = køre
Avatar billede wappa Nybegynder
02. august 2011 - 23:12 #7
ok prøver i morgen i hører nærmere
Avatar billede wappa Nybegynder
04. august 2011 - 15:18 #8
#1
Du havde delvis ret, men det var ikke ikke nok med sp3 på slipstream den fandt ikke harddisk.
Fandt på denne side http://drp.su/drivers/notebooks/?v=Fujitsu%20Siemens&m=AMILO%20Pi%201505&id=37011&l=en hente driverne og lavede en ny slipstream med satadriver + sp3 og nu kører det.
Hvis du vil har point poko1 får du det halve da, jeg syntes det var en halv løsning, men det skal IKKE opfattes som kritik
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. august 2011 - 15:27 #9
Behold du blot dine point
Avatar billede wappa Nybegynder
04. august 2011 - 17:01 #10
.