Avatar billede mrnevermind Nybegynder
02. august 2011 - 18:20 Der er 1 kommentar

Hjælp til opsætning af et trådløst gigabit-netværk (køb af udstyr)

Hej,

Jeg søger lidt hjælp til opsætning af et trådløst netværk, som gerne skulle køre med min. 300mbit.

Inden jeg går igang vil jeg lige starte med at sige, at min viden inden for trådløst netværk ikke er så stor, dette er også grunden til dette indlæg. Så jeg ikke gør det hele mere besværligt end det er!

Her er min ide:

Min router, fra Telenor, er forbundet via telefon stikket. Til denne er så tilkoblet en trådløs router, f.eks denne:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4313472
Herfra skal jeg så have opsat to accespoints (eller hvad de nu heder, der skal i hvert fald være mulighed for at tilslutte nogle kabler). Jeg har kigget lidt på den her:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4204633
En til stuen som skal sættes til tvet, xboxen og en wdtv live. Disse skal altså have et net-kabel i numsen.
Mit andet accespoint skal stå på 1sal, og sørge for at der kommer net til min stationære pc samt min ready nas duo.

Desuden skal der koblet en Squeezebox til det trådløse nætværk.

Jeg ved ikke om det er den smarteste måde at gøre det på, men jeg tager meget gerne imod inputs, samt forslag til køb at udstyr. Dog skal prisen ikke være helt oppe i skyen :o)

Håber mine tanker giver mening.

På forhånd tak,

Jan
Avatar billede mrnevermind Nybegynder
02. august 2011 - 18:22 #1
Forresten så skal nassen jo kunne snakke sammen med de andre ting på netværket, men det giver jo nok sig selv.