Avatar billede tobrukDk Novice
02. august 2011 - 10:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

android og iphone fil navn .

komme lige i tænke om hvad iphone og android fil navn skal være eller hedde eller hvad man siger?.

jeg vil gerne prøve lave android eller iphone app, men hvad skal fil navn være?
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. august 2011 - 10:17 #1
Det er ikke bare at generere en fil med et vist navn og wupti har man en mobil app ;o) Til Iphone skal du f ex have en mac og til Android er der masser af tutorials på nettet, hvor der bl a står hvilke program du kan bruge (du kan også finde noget her på eksperten, ved at Arne_v har guided et par stykker igennem).
Avatar billede tobrukDk Novice
02. august 2011 - 10:25 #2
Okay har du et link til mig hvor jeg kan finde det? jeg har en imac der hjemmes :D
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. august 2011 - 11:02 #3
Næh, tror du er lige så god som mig til at google "iphone app udvikling" ;o)
Avatar billede platik Nybegynder
02. august 2011 - 20:28 #4
Til findes IPhone Xcode. Sprog Object C: http://developer.apple.com/xcode/index.php

Til android brugte jeg Eclipse. Sprog Java:
Mener denne er nok:
http://www.eclipse.org/downloads/packages/eclipse-classic-37/indigor
Ellers se
http://www.eclipse.org/downloads

Foruden Eclipse skal du også bruge en del addons (android sdk) som muliggør udvikling til android og ikke bare til java.
http://developer.android.com/sdk/eclipse-adt.html
Avatar billede tobrukDk Novice
02. august 2011 - 22:58 #5
Okay . :) vil i begge have noget få det eller hvad?
Avatar billede tobrukDk Novice
03. august 2011 - 09:39 #6
Til findes IPhone Xcode. Sprog Object C: http://developer.apple.com/xcode/index.php

skal jeg ikke have lærer c++ der? eller kan jeg også bruge java der til ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. august 2011 - 10:44 #7
Objective C er et eget objektorienteret sprog bygget på C, ligesom C++ er. Der kan ikke bruges Java der.
Avatar billede tobrukDk Novice
03. august 2011 - 11:18 #8
jeg sidder og leger med eclipse og jeg kan bare ikke få den til at sæt sig til "build target" så jeg kan ikke vælge hvorfor et android jeg bruge :D
Avatar billede tobrukDk Novice
03. august 2011 - 11:19 #9
Micheal_stim det er okay. jeg vil bare høre af ..
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. august 2011 - 16:59 #10
Er ved at gå mine spørgsmål igennem, og ser at der ikke er lukket her. Har du fået svar på dit spørgsmål, luk da venligst spørgsmålet, ved at afgive point til dem der har været med til at løse dit problem. Jeg selv samler ikke på point, så er det mig der har hjulpet, læg da selv et svar og accepter det.

OBS. Dette er en copy/paste meddelelse, så er der nogen der af en eller anden grund, føler sig stødt, undskylder jeg ;o)
Avatar billede tobrukDk Novice
04. august 2011 - 10:47 #11
#platik

vil du have noget for din hjælp?
Avatar billede platik Nybegynder
05. august 2011 - 11:16 #12
Hvis du mener min kommentar har hjulpet dig vil jeg gerne. :-)