Avatar billede D58Jeppe Nybegynder
27. juli 2011 - 20:48 Der er 2 kommentarer

Lys i bærbar skærm slukker efter 2 sekunder

Hej

Når jeg starter min bærbar op slukker lyset i skærmen efter 2 sekunder. Jeg kan lukke skærmen i og åbne igen hvorefter lyset vil slukke igen efter 2 sekunder. Har haft problemer med dette før, men der skulle jeg dog bare åbne og lukke et par gange og så virkede det til sidst, men nu er det altså helt umuligt at bruge min bærbar til noget.

Nogle forslag eller skal jeg bare skaffe mig en ny? (Hvordan flytter jeg evt. alle mine filer fra min bærbar til en harddisk, kan af gode grunde ikke flytte dem manuelt da jeg intet kan se)

Mvh.

D58Jeppe
27. juli 2011 - 20:55 #1
Avatar billede teknik Juniormester
28. juli 2011 - 10:56 #2
Enig med k_larry
mht. at det antagelig er et backlight/inverter problem.
se også http://www.eksperten.dk/spm/943563

**********

Hvis det som antaget, er din skærms baggrundslys der er defekt, men selve skærmen stadig fungerer, så vil det være svært, men ikke umuligt at bruge PC'en.
Hvis du retter et skarpt lys imod skærmen, måske fra en lidt skæv vinkel, så vil du antagelig kunne se nok til at kopiere/flytte de ønskede filer ud.

mvh :-)
Teknik