Avatar billede 29tuff Nybegynder
26. juli 2011 - 12:09 Der er 6 kommentarer

Windows tyv (undskyld syv)

Hej guys
Jeg har fået hjælp af dette kompetente forum før, så jeg prøver igen:-)
Jeg har meldt mig ind i "samfundet", dvs. fået windows 7
Som vanligt når man roder rundt på nettet, og finder noget brugbart billedmateriale, kan man højreklikke og vælge "gem som" eller gem destination osv.
I den lille "rude-stifinder" kan man så vælge "opret ny" og dermed lave en mappe på sin disk.
men efter at have hentet billeder ned i denne nye mappe, hopper man af nettet og prøver så at finde mappen via sin egen stifinder. Men mappen er pist væk.
Hvis man går på igen for at hente billedet en gang til, kan man i "rude-stifinderen se mappen, blot med en lille hængelås på.
Hvorfor f... kan jeg ikke finde den mappe?
Jeg har "højreklikket på snart alt i windows 7
Hvad gør jeg?
(sikkert latterligt for den der ved hvordan)
vh toni
Avatar billede Blueeyez Mester
26. juli 2011 - 12:18 #1
Har du set hvor du henter filen ned til? Når du har mulighed for at se det så burde det da være ret nemt ^_^
Avatar billede kovboyjder Nybegynder
26. juli 2011 - 12:29 #2
Hej 29tuff.

Prøv at gem et nyt billede igennem din browser igen, så du kan se din "låste" mappe.

Højreklik herefter på den og gå i fanen sikkerhed/security

Under users står der system. Prøv at tjek om denne står til full control. Hvis den gør, så prøv at tilføj din egen windows bruger og herefter giv fuld adgang.
Avatar billede 29tuff Nybegynder
26. juli 2011 - 13:13 #3
Jeg har prøvet trikset med at hente billed igen, højreklikke på "hængelåsen"
men ligegyldigt hvad jeg klikker/gør forsvinder låsen ikke.

Men jeg kan klikke på mappen og sige: "medtag i bibliotek", og så kommer mappen op, under Billeder.

Klikker jeg så på mappen Billeder kan jeg se "stien":
C:\Bruger\Bruger\AppData\Lokal\VirtuelStore\Program Files (x86)\divprg\gldsk\nye6

Den "rigtige" sti skulle være:
C:\Program Files (x86)\divprg\gldsk\pbase\nye6

Dvs. når jeg "henter" et billed på nettet, bliver der gemt gennem \AppData\Lokal\VirtuelStore\
Her kan jeg se at der er lavet et helt "stisystem" stort set magen til "det rigtige billedarkiv jeg har"

Det gode er at jeg nu kan lave en mappe det rigtige sted, og så flytte billederne med stifinderen,
Det dårlige er: Windows 7 ?

Det er altså et eller andet sted i den mio. af indstillinger Windowes 7 har, som jeg skal ændre noget.
Hvordan giver jeg point? du satte mig jo på sporet!
Vh toni
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2011 - 14:32 #4
Avatar billede kovboyjder Nybegynder
26. juli 2011 - 15:34 #5
Jeg smider et svar ind :-)
26. juli 2011 - 16:37 #6
Velkommen til E. ...

Hvilken Browser ??? / Version ???

Der er en del forskel på IE8 (standard i WIN7) og 'nyeste' IE9, mht Download/Gem/Gem som/... dialogen...
Og det har ikke noget med at det er WIN7 ...