Avatar billede dmg Nybegynder
26. juli 2011 - 02:55 Der er 1 løsning

Reduce db

Jeg har et script som tager kbps throughput fra en Bruger Terminal og gemmer det i min database hvert minut og scriptet skal kore i 365+ dage :-)

First record made: 2011-07-21 07:37:29
Last record made:  2011-07-26 00:03:31
Total records for 5 days: 20.267.
Det bliver en stor database :(

Nu vil gerne lave en graf. Til dette har jeg valgt denne model fra highcharts: http://highcharts.com/studies/drilldown.htm
Forst viser den en stripped graph. Derefter kan man zoome ind og faa alle detaljer i den valgte tidsperiode via AJAX.

Saa hoved grafen skal altsaa vaere hele tidsperioden :(
One year is 525600 = 525600 records...

Jeg vil gerne ha hjaelp til at strikke en sql select sammen, som viser 15 minuter interval eller 30min, da jeg vil spare db query tid.

kan jeg faa en expert til at forsloo hvordan en mulig query kan se ud??

Har proevet en masse ting, men det virker ikke. Her er min sql:
select * from apn_log where apn_log_timestamp = 15min interval

Mange tak for hjaelpen.
Avatar billede dmg Nybegynder
25. juli 2012 - 23:15 #1
lukker