Avatar billede roglew Nybegynder
21. juli 2011 - 19:28 Der er 4 kommentarer

DLink dir-855 problemer

Har lige købt en DLink dir-855 router, har konfiguret den med mac filter til de computer jeg har.
Problemmet er at de computere der køre på wireless hopper af og får begrænset adgang engang imellem og så bliver jeg nød til at restarte routeren før de kan komme på nettet igen..
Avatar billede kovboyjder Nybegynder
25. juli 2011 - 15:25 #1
Hej Roglew,

Det kan ikke betale sig at sætte et mac filter på din router. Det er nemt for en hacker at se hvilke mac adresser er tilknyttet et bestemt trådløst netværk og herefter "clone" mac adressen til deres eget netkort og på den måde tilgå dit netværk.

Du er nok sikret ved at køre en WPA2-Personal kryptering med minimum 8 karakterer med et stort bogstav samt et tal eller special karakter.
Avatar billede roglew Nybegynder
25. juli 2011 - 21:29 #2
vil det få de sndre computere til at lade være med at ryge af nettet ?
Avatar billede kovboyjder Nybegynder
26. juli 2011 - 12:22 #3
Umiddelbart vil det i hvert fald ikke skade at forsøge. Der er ingen grund til at have det store ekstra administrationsarbejde i at håndtere mac filteret også.
Avatar billede roglew Nybegynder
26. juli 2011 - 21:47 #4
Jeg vil prøve det når jeg kommer hjem fra arbejde næste fredag. Jeg har den føling at computeren på lan har første priotet og når jeg spiller og måske ikk kan få nok bredbånd logger den de andre af. Jeg vender tilbage når jeg kommer hjem når jeg har prøvet det
Med mac.