Avatar billede Mathias- Nybegynder
20. juli 2011 - 23:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

redigering af billed

Hej.

Se denne side: http://www.webs.com/

Øverst på siden er der 3 sceenshots. De står på en virkelig prof måde. Hvordan kan jeg lave noget lign.?

Jeg har photoshop cs5

jeg søger link til videoer, el. artikler, der viser hvordan dette kan laves
Avatar billede webweaver Praktikant
21. juli 2011 - 00:02 #1
Det ser ud til, at det i bund og grund bare er screenshots taget af nogle hjemmesider. Styresystem/browser og andet er beskåret fra, de er lagt i hver sit lag, så de ligger oven på hinanden og ellers er det bare skaleret ned og der er brugt lidt skyggeeffekter som du finder i layer styles.

Tror ikke det er noget som der findes tutorial på. Ikke lige sådan noget i hvert fald. Måske afspejlingen på det forreste screenshot.

Søg på Google, så finder du frem til en del tutorials til PS :)
Avatar billede Mathias- Nybegynder
21. juli 2011 - 00:11 #2
hej, tak for dit svar..

det med lagene har jeg styr på, men spejleffekten og det at dreje billederne kunne jeg godt bruge lidt hjælp til :)
Avatar billede kjeldsted Novice
21. juli 2011 - 00:20 #3
Perspektiv:

Vælg laget. I menu klik på Edit -> Transform -> Perspective.

Tag fat i øverste højre eller venstre hjørne (alt efter hvilken vej de skal drejes).

Simple as that.
Avatar billede kjeldsted Novice
21. juli 2011 - 00:26 #4
Skygge effekt:

Kopier laget. Vend det på hovedet (Free transform -> H: -100%). Vælg Rectangular Marquee Tool, med en passende feather (Prøv fx. 50 til start). Marken bunden og klik på delete tasten.
Avatar billede webweaver Praktikant
21. juli 2011 - 00:39 #5
Du finder også transform via genvejen Ctrl + T, når du står på det layer du ønsker at bearbejde. Højreklik på billedet herefter, så kan du blandt andet vælge perspektiv ...
Avatar billede Mathias- Nybegynder
21. juli 2011 - 00:46 #6
tak kjeldsted. smid et svar..
- forresten hvordan ændrer jeg størrelsen på de billeder jeg har. alle 3 billeder fylder hele skærmen..
Avatar billede Mathias- Nybegynder
21. juli 2011 - 00:47 #7
og spejleffekten er det bare en skygge?
Avatar billede Mathias- Nybegynder
21. juli 2011 - 00:50 #8
jeg har brugt lidt fra begge forslag. I deler pointene. :)
Avatar billede kjeldsted Novice
21. juli 2011 - 01:08 #9
Fik du fikset refkeltionen? Eller har jeg lige lavet en kort demo: http://www.youtube.com/watch?v=25M4rkR9-uw

Og hvis du mener hvordan du skalere laget, er det jo bare Free Transform (CMD+T) og så trække lidt rundt i hjørnet :)
Avatar billede Mathias- Nybegynder
21. juli 2011 - 01:14 #10
fed video - det ser ud som om du har meget godt styr på det! ;)
Avatar billede kjeldsted Novice
21. juli 2011 - 09:15 #11
Tja. Man har vel bruge sine timer i Photoshop i tidens løb. Er dog ved at blive lidt rusten kunne jeg godt mærke at jeg lavede den video.
Og tak for points desuden.  Og skulle webweaver ikke også have haft del i roget?
Avatar billede webweaver Praktikant
21. juli 2011 - 11:04 #12
Nej det er fint. Jeg overlever uden :-)

Du brugte trods alt mest tid på at hjælpe ham på vej i denne omgang, så det er fair nok :)