Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
19. juli 2011 - 22:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DRM rettigheder ikke gyldige - alt er originalt

Hej

Jeg har netop downloadet en film fra cdon.com, men kan ikke få lov til at se den, fordi mine DRM ikke er gyldige...

Jeg har betalt for filmen, jeg har kun originalt software på min bærbare med Windows 7 på. Har du et bud på hvorfor dette ikke spiller og hvordan jeg får det løst?

På forhånd tak for dit input!
Steen
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 00:21 #1
Hvilket program prøver du at afspille i?
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
20. juli 2011 - 06:25 #2
Jeg har prøvet to - som default vælges Windows Media Player, men jeg har også prøvet VLC
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 11:33 #3
Har du den nyeste version af Windows Media Player. Hvis ikke kan den downloades her: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/products/windows-media-player

Du kan prøve i Media Player Classic.

Hvad er fejlmeldingen helt ordret?
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
20. juli 2011 - 12:34 #4
Ja, jeg har seneste version installeret men til gengæld ikke Classic. Nu kan jeg slet ikke få adgang til filen, selvom den burde være gyldig til kl. ca. 22 i aften.... Mærkeligt.
Jeg vender lige tilbage, hvis jeg får hul på det.
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 12:41 #5
Skriv til dem, at du ikke kan afspille den og kræv dine penge tilbage!
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
20. juli 2011 - 12:50 #6
Tror umiddelbart ikke at problemet ligger hos dem, men snarere hos mig :-(
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 13:14 #7
nej det tror jeg heller ikke, men når du downloader noget skal det virke. Ellers er du i din gode ret til at fjerne DRM'en. Se selv: http://kum.dk/Kulturpolitik/Ophavsret/Baggrund/Kopisparring/
Avatar billede steenolsen1 Nybegynder
20. juli 2011 - 14:32 #8
Det har jeg hermed gjort. Vil du ikke smide et svar? Resten afhænger af cdon.com.
Tak.
Avatar billede pstidsen Novice
20. juli 2011 - 17:53 #9
Svar