Avatar billede Finngu Novice
19. juli 2011 - 10:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbenpost - problem ved eksport/import

Jeg forsøsger at få alle data fra en C5 over i en anden. Det hele er flyttet over med succes ved hjælp af eksport af kommafiler fra den gamle, som så er indlæst i den nye.

MEN jeg kan ikke få lov at importere den "åbenpost/udligning" der er foretaget i debitormodulet fra den gamle og ind i den nye.

Jeg har eksporteret "åbenpost" fra den "gamle" (som snakker engelsk) ved at udlæse "CustTranSettle" (formoder det er den der skal udlæses - synes ikke jeg kunne se andre der hed noget der lignede det rigtige?)
Har udlæst ALLE felter

Jeg prøver derefter indlæse igen i den anden C5, som bare for at drille snakker dansk)
Der forsøger jeg at indlæse til "DebPostUdlign" - kan se at felterne MÅ være de samme som jeg udlæste fra den anden. Selvom felterne hed noget andet på engelsk kan man se at felterne betyder noget der gevaldigt virker til at betyde de samme ting....

Den "gamle" udlæste som semikolonsepareret og den "nye" vil have indlæsningen som kommasepareret, så jeg HAR kørt en "søg/erstat", så semikolon er rettet til komma, så jeg er sikker på, at der er lige mange "kolonner/felter" osv og er også sikker på at "kr/øre" er adskilt med punktum i den "nye fil", så der ikke bliver problemer med at der bruges komma der og det så driller indlæsningen....

DEN FEJL JEG FÅR fatter jeg bare ikke.
Ved indlæsningen skriver C5:

Fejl i fil "cd5data.dat" under indlæsning i record 9B4E400
Fejlkode...: 101 = læsning udover filens længde
Prøv igen?

Så kan jeg godt sidde og klikke JA til at der prøves igen, men det hjælper ikke....
SKAL LIGE HUSKE AT SIGE AT ALLE POSTERINGER/JOURNAL ER INDLÆST i C% og bevægelser og fakturaer ER med i den "nye"... indlæste med ALLE felter til den nye, så jeg er sikker på at transaktionsnumre ER med på bevægelserne i den nye.

Håber der er nogen der kan pege mig retningen af en løsning?
Vi har over 9.000 poster i denne fil, så det er dælme MANGE åbenpost-udligninger hvis jeg skal lave dem manuelt i den C5 det hele er indlæst i

Hjæææælp :o)

Finn
19. juli 2011 - 11:28 #1
Hvad med at tage en kopi af den gl. C5data fil og så indlæse den i den nye - altså overskrive den nye.

JLALAU
Avatar billede Finngu Novice
19. juli 2011 - 11:56 #2
Duer nok ikke lige..... der er tale om 2 forskellige udgaver af C5 hvor den ene snakker engelsk og den anden snakker dansk....
Felterne hedder forskellige ting i de forskellige versioner. Kan ikke helt forestille mig at den går :-)

Finn
19. juli 2011 - 14:50 #3
Hvorfor ikke beholde den gl. så er du alle de problemer kvit

JLALAU
Avatar billede Finngu Novice
20. juli 2011 - 11:48 #4
Tror jeg fik styr på den fejl ved indlæsning jeg beskrev i mit første indlæg. Tror det var et problem med antallet af karakterer på årstallet i kommafilen.... så langt så godt.

Men har stadig et stort problem med at få eksporteret/importeret "åbenpost/udligngen"!!

Når jeg har importeret posteringerne (på både debitor og kreditor) mangler jeg ligesom at C5 efter import har styr på hvilket fakturaer/kreditnotaer der var "åbenpostredigeret/udlignet".
Efter import står ALLE poster ligesom åbne.... og det gjorde de bestemt ikke i den C5 hvor jeg eksporterede posteringerne fra...

Derfår håber jeg nogen kan give mig guiden til hvad og hvordan jeg skal eksportere fra den gamle over i den nye...
Min mistanke er, at jeg måske rammes af kombinationen af, at den C5 jeg eksporterer fra "snakker engelsk" og den jeg vil have alle data ind i "snakker dansk"?
Kan det tænkes at det felt der styrer "åben" bruges på forskellige måder, så den engelske eksporterer henholdsvis "0 eller 1" og den danske jeg vil have det ind i igen benytter "Ja eller nej"?

Nogen der kan sparke mig videre i de rigtige retninger?

Tak

Finn
Avatar billede Finngu Novice
27. juli 2011 - 09:12 #5
Fandt aldrig en løsning og vi kunne ikke vente, så vi måtte lave udligningerne manuelt :-)

Var jo forsøget værd, men sådan går det jo også nogen gange, at man ikke fanger en løsning.

Så prøver at lukke denne tråd igen.....

Finn