Avatar billede hunderose Nybegynder
15. juli 2011 - 20:10 Der er 12 kommentarer

Min ipad og min mands bærbare kan ikke finde trådløst internet.

Vi har længe og uden problemer brugt en linksys router. Dog ville vi gerne have en længere rækkevidde. Derfor købte jeg Aldis tilbud på en AGK broadband router model 10538, som skulle være langtrækkende. Jeg har med megen møje og besvær fået den installeret, så min stationære computer kan komme på nettet. (Det er forøvrigt rigtigt usmart, at Aldi har den på tilbud fra den 13.7. - og deres hotline er lukket til 25.7.) Men nu er det store problem, at hverken min ipad eller min mands computer kan finde noget netværk. Det undrer mig forøvrigt, at der ifølge anvisningen ikke skal lægges lås på netværket? Er der nogen, der kan hjælpe mig.
Venlig hilsen Jane
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2011 - 20:16 #1
Hvilken udbyder har du?
Er du sikker på at din nye router er kompatibelt med udbyders udstyr?
Sidder den nye router efter udbyders router?
Avatar billede hunderose Nybegynder
15. juli 2011 - 20:50 #2
Jeg har Dansk Net. Og nej, jeg ved ikke om routeren er kompatibel med udbyders udstyr. Og ja, den sidder efter udbyders router.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2011 - 21:24 #3
Er ikke så skrap til dette med netværk, men har du to routere efer hinanden skal router nr 2 ikke hente dns og ip automatisk. Det skal udbyders router styre. Lige hvordan du gør dette må du læse i manual for at løse. Router 2 skal kun virke som accesspoint. Prøver lige at finde noget om det.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2011 - 21:31 #4
Der er et eksempel her fra Netgear:
http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/965
Det er noget i den stil du skal stille det op.
Adresserne routerne har er nok forskelligt fra dig.
Hvis du kører fast, så håber jeg der er en der kan overtage, da jeg som sagt ikke er skrap til det.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2011 - 21:36 #5
Det vil så sige at dhcp skal være deaktiveret i Aldi routeren, da den også vil styre det med ip og dns.
For at komme til det skal du kende routers Ip adresse så du kan komme ind og ændre det. Det står i manual. Og en evt kode for at komme derind.
Avatar billede hunderose Nybegynder
17. juli 2011 - 08:29 #6
Det virker ikke. Og det kan undre mig, at mit gamle linksys modem blev sat op med adgangskode osv. og virkede fint. På dette Aldi-modem er min stationære på, men sender åbenbart ikke trådløse signaler ud.
mvh Jane
Avatar billede foodear Praktikant
17. juli 2011 - 09:04 #7
Der sidder en lille knap bagpå routeren (Radio On/Off) den skal stå på On
Avatar billede hunderose Nybegynder
17. juli 2011 - 09:30 #8
Det gør den :o)
Avatar billede foodear Praktikant
17. juli 2011 - 09:39 #9
Du skal bruge en LAN port til forbindelsen mellem dit modem og din nye router, Wan porten bruges ikke når du har slået dhcp fra.
Avatar billede hunderose Nybegynder
17. juli 2011 - 10:02 #10
Nu har jeg flyttet stik, så beegge er i LAN porte. Ingen forskel. Hvordan slår jeg dhcp fra? Det modem, signalet går igennem er DanskNets Zylex, som ikke udsender trådløst.
Avatar billede foodear Praktikant
17. juli 2011 - 10:23 #11
Du skal slå DHCP fra i din nye routers konfiguration, hvis du sætter den til din computer med et kabel, kan du få adgang til opsætningen og der slå DHCP fra, samt sætte en kode på det trådløse.

Se i denne manual hvordan du får adgang til routerens opsætning: http://www.agknordic.com/index.php?side_id=537
Avatar billede hunderose Nybegynder
14. august 2011 - 08:36 #12
Jeg mente nu, at jeg svarede kort tid efter. Dette råd kunne jeg heller ikke få til at virke, så jeg benyttede min returret til Aldi og leverede den tilbage - og satte min gamle Linksys til igen. Men 1000 tak for forsøgene på at hjælpe mig.  (Jeg tror, at der var noget galt med dimsen - jeg havde jo ingen problemer da jeg installerede Linksysen.